به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان به منظور آماده سازی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا به اردن سفر کرده است و در یک تورنمنت چهارجانبه با حضور تیم‌های اردن، قطر و عراق به رقابت خواهد پرداخت. ملی‌پوشان کشورمان در نخستین دیدار باید با تیم میزبان یعنی اردن مسابقه دهند. […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان به منظور آماده سازی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا به اردن سفر کرده است و در یک تورنمنت چهارجانبه با حضور تیم‌های اردن، قطر و عراق به رقابت خواهد پرداخت. ملی‌پوشان کشورمان در نخستین دیدار باید با تیم میزبان یعنی اردن مسابقه دهند.

این دیدار ۲۱ مهر ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه ۱۷ هزار نفری عمان برگزار خواهد شد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و اردن تاکنون ۱۳ بار در مسابقات مختلف با هم روبرو شده‌اند که سهم ایران ۶ برد و اردن ۴ برد بوده است. ۳ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

از این ۱۳ مسابقه ۳ بازی دوستانه بوده که هر ۳ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. این دو تیم در هیچ بازی رسمی به تساوی نرسیده‌اند. تیم ایران در این ۱۳ مسابقه موفق شده است ۱۵ بار دروازه اردن را باز کند و سهم اردن هم ۱۰ گل بوده است.

آخرین مسابقه برگزار شده بین ایران و اردن به شهریور ۱۳۹۱ در ورزشگاه ملک عبداله اردن بازمی‌گردد که دو تیم در یک بازی دوستانه به تساوی بدون گل دست یافتند.

آخرین مسابقه رسمی دو تیم هم به میزبانی اردن در مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۱ بود که در آذر ۸۸ اردن موفق شد با یک گل تیم کشورمان را شکست دهد.

تیم ایران در آخرین رده بندی فیفا در جایگاه بیست و یکم قرار دارد و تیم اردن هشتاد و چهارم است.

هدایت تیم ملی اردن را «حسین عموته» برعهده دارد.

اردنی‌ها در سال ۱۴۰۲ پنج بار در مسابقات دوستانه مقابل تیم‌های فیلیپین، صربستان، جامائیکا، نروژ و آذربایجان به میدان رفته‌اند.

منبع: مـهر