زیرنویس، گروه استان‌ها – سمیه نوری: ۲۰ مهر ماه هرساله برای مردم کرمانشاه یادآور یک سفر تاریخی شیرین و به یاد ماندنی است که هرسال با شور و اشتیاق از آن یاد می‌کنند و این خاطره علاوه بر بزرگسالان حتی در ذهن کودکانی که در آن روزها سنی زیادی نداشتن نه به صورت یک خاطره […]

زیرنویس، گروه استان‌ها – سمیه نوری: ۲۰ مهر ماه هرساله برای مردم کرمانشاه یادآور یک سفر تاریخی شیرین و به یاد ماندنی است که هرسال با شور و اشتیاق از آن یاد می‌کنند و این خاطره علاوه بر بزرگسالان حتی در ذهن کودکانی که در آن روزها سنی زیادی نداشتن نه به صورت یک خاطره محو بلکه خاطره‌ای واضح و به یاد مانده حک شده است.

این روزها در آستانه سالروز سفر مقام معظم رهبری با وجود خیر و برکات بسیاری که به یمن قدوم مقام معظم رهبری متوجه استان کرمانشاه شده اما آثار معنوی و سخنان جذاب و حکیمانه ایشان در ذهن مردم کرمانشاه بیشتر از هر چیزی نقش بسته و با گذشته ۱۲ سال جملاتی که رهبر معظم در وصف کرمانشاه به کار برده‌اند هنوز از یادها نرفته و باعث افتخار کرمانشاه شده است.

جمله به یاد ماندنی مقام معظم رهبری که در این ۱۲ سال به صورت پر رنگ در ذهن مردم کرمانشاه ثبت و مورد استفاده قرار گرفت، جمله‌ای غرور آفرین که از سال ۱۳۹۰ تاکنون کرمانشاه را به این نام می‌خوانند و می‌شناسند و نام پر آوازه‌اش را به ذهن می‌آورد.

«یکی از آقایان فرمودند که استان سینه‌ی ستبر ایران است، که چه تعبیر زیبا و پرمغزی است، می‌خواهم عرض بکنم که علاوه‌ی بر این، چهره‌ی زیبای ایران هم هست؛ علم و هنر و ادب و تلاش انقلابی و ورزش و روحیه‌های پهلوانی و همه چیز بحمدالله با هم در این استان جمع شده است» و همین جمله از مقام معظم رهبری برای مردم کرمانشاه کافی بود تا کرمانشاه روح غیرت و جوانمردی خود را پر فتوح تر از پیش به رخ بکشاند و توأم با کارنامه‌ای درخشان از رشادت‌ها بر خود بیالد.

روز ۲۰ مهرماه بود و روز فراق به سر آمده بود و مردم کرمانشاه با یک استقبال تاریخی و با شکوه برای استقبال از مقام معظم رهبری حرکت کردند تا با عشق، محبت و ارادت خود برای یک سخنرانی پرمحتوا و هدایتگر سرپا گوش شوند.

سینه ستبر دل‌تنگ تکرار دیدار/سالروز «مهر ماندگار» در کرمانشاه

از این ماجرا ۱۲ سال می‌گذرد و اکنون در سالروز این سفر پر خیر و برکت خبرنگار مهر با توجه به آگاهی از میزان عشق، ارادت و اخلاص مردم کرمانشاه به مقام معظم رهبری به سراغ افرادی رفته که در نخستین سفر رهبری به استان کرمانشاه حضور داشتند و خاطرات شیرینی از آن روز شیرین برای تعریف و یادآوری دارند.

دیدار دوباره مقام معظم رهبری آرزو و حسرت مردم کرمانشاه

در یکی از گفتگوهای مردمی، زهرا سریری به عنوان یکی از شهروندان کرمانشاهی که در سال ۱۳۹۰ در این دیدار حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همه چیز مثل یک خواب بود هنوزم هم که به آن روز فک می‌کنم که نمی‌توانم باور کنم که روزی خداوند توفیق دیدار ولی فقیه و ولی امر مسلمین را نصیب ما مردم کرمانشاه کرده است.

وی افزود: با آنکه از آن سال زمان زیادی نگذشته اما خاطر دارم که استان کرمانشاه تا این حد توسعه نیافته بود و آقا دقیقاً در بیانات خود در سخنرانی با مردم به این مسئله و تلاش مسئولین برای توسعه استان تاکید بسیار کرد.

این شهروند کرمانشاهی خاطر نشان کرد: آن روز هنوز برای من و همسرم که شوق دیدار بسیاری داشتیم همانند خواب و رؤیا است و مرور خاطرات آن روز و اشتیاقی که برای ۲۰ مهرماه داشتیم حسرت دیدار دوباره را در دلمان تازه می‌کند.

خانم سریری شهروند کرمانشاهی که حدود ۴۵ سال سن داشت، عنوان کرد: مردم کرمانشاه همیشه عشق به ولایت و نظام را با رشادت‌های خود به این نظام نشان دادن و گرفتن نشان سینه ستبر ایران اسلامی از زبان مقام معظم رهبری برای مردم این دیار افتخاری غرور آفرین است.

سینه ستبر دل‌تنگ تکرار دیدار/سالروز «مهر ماندگار» در کرمانشاه

وی با اشاره به اشتیاق مردم کرمانشاه برای دیدار با مقام معظم رهبری، گفت: رهبر این انقلاب در دل مردم جا دارد و بی شک کرمانشاه دلتنگ و خواهان دیدار دوباره ایشان بوده و از همین جا از طرف تمام شهروندان کرمانشاهی می‌خواهم که زمینه دیدار مردمی دوباره‌ای را فراهم شود.

جوانان کرمانشاه دلتنگ دیدار دوباره

در ادامه این گفتگوها و ابراز اشتیاق مردم عادی کرمانشاه برای دیدار رهبر معظم انقلاب و نیز تداعی خاطرات ۲۰ مهر ما سال ۱۳۹۰ به سراغ جمعی از دانشجویانی رفتم تا از خاطرات آن روز گفتگو کنند که در این بین یکی از دانشجویان تشکل‌های دانشجویی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: راستش را بخواهید در زمان سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه من تنها ۱۲ سال داشتم که در آن زمان شاید به لحاظ اهمیت حضور ایشان متوجه چیزی نبودم اما از خاطرات آن سال به خوبی خاطرم هست که تمام شهر گویی خوشحال بودند و انگار اتفاق مهمی در حال افتادن بود.

وی ادامه داد: صبح روزی که قرار بود مقام معظم رهبری به کرمانشاه بیایند همه چیز برای من حس عجیبی داشت و تحت تأثیر از شرایط اطراف همراه خانواده اشتیاقی ناشناخته در وجودم رخنه کرده بود و بیش از خانواده عجله برای رفتن داشتم و زمانی که به محل دیدار رسیدم جمعیت حاضر در مکان برایم هزاران برابر بود جمعیت در حالت عادی داشت.

این دانشجوی کرمانشاهی به ارادت نوجوانان و جوانان امروز جامعه به دیدار رهبر معظم انقلاب اشاره کرد: با اینکه ۱۲ سال از آخرین سفر رهبر به کرمانشاه می‌گذرد و من جز حال و هوای آن به یاد ماندنی آن روز چیزی در به خاطر ندارم اما با فکر کردن به یک دیدار مجدد آن حس عجیب اشتیاق به من باز می‌گردد با این تفاوت که امروز می‌دانم ارزش این دیدار و اشتیاق برای چیست.

وی در پایان تقاضا کرد: جوانان امروز جامعه جوانانی با بصیرت بوده که با وجود تمام توطئه‌ها و مشکلات ولایتمدار بوده و به بیانات پدرانه مقام معظم رهبری به عنوان یک نقشه راه نگاه می‌کند و امروز جوانان کرمانشاه بیش از هر قشر دیگری نیازمند و البته خواهشمند دیداری دوباره با رهبر معظم انقلاب خواهند بود.

سینه ستبر دل‌تنگ تکرار دیدار/سالروز «مهر ماندگار» در کرمانشاه

مردم کرمانشاه با وجود تمام مشکلات اما ولایتمدار و مطیع امر رهبر معظم انقلاب هستند

در ادامه به سراغ یکی از اداراتی رفتم که بیشتر مراجعات مردمی را دارد که در این روند حجت‌الاسلام یوسف احمدی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به سالروز سفر پر برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، اظهار کرد: این سفر همراه با خیر و برکت بسیاری بود که در تاریخ استان کرمانشاه ثبت و ماندگار شد و رویدادی بزرگ به لحاظ فرهنگی، معنوی، اجتماعی و… برای مردم این استان است.

وی همچنین حضور مقام معظم رهبری در استان کرمانشاه را منشایی برای افزایش ولایتمداری و عشق به امامت دانست و افزود: بی شک حضور مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۰ مهرماه سال ۱۳۹۰ برای مردم علاوه بر دستاوردهای عمرانی و توسعه‌ای خاطرات شیرینی به جای گذاشت و تا به امروز هرساله این سفر را تداعی می‌کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر سختی‌های مردم کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی، خاطر نشان کرد: مردم کرمانشاه با وجود کاستی‌ها و ناملایمات دوران جنگ همچنان پای این ولایت مانده و اطاعت از منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه ولایتمداری خود می‌دانند.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود در بین مردم فرمودند «مردم کرمانشاه را از دیرباز به جوانمردی و سلحشوری و وفاداری و مهربانی شناختیم؛ مردمی غریب‌نواز، مردمی مهمان‌نواز، و به طور خلاصه، دارای صفات نیکِ پهلوانی. این جزو خصوصیاتی است که در کرمانشاه می‌درخشد» و این مسئله باعث خرسندی مردم کرمانشاه بوده و پس از گذشت ۱۲ سال بر لقب سینه ستبر اسلامی که رهبر به کرمانشاه داده افتخار می‌کنند.

سینه ستبر دل‌تنگ تکرار دیدار/سالروز «مهر ماندگار» در کرمانشاه

حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: مردم ولایتمدار و غیور کرمانشاه با دریافت نشان غیرت و نسبت دادن سینه ستبر اسلامی به استان کرمانشاه و مردمانش را افتخاری می‌دانند و سال‌هاست این عنوان را مایه فخر و مباهات خود می‌دانند.

درخواست مردم کرمانشاه برای دیدار با مقام معظم رهبری

وی عنوان کرد: امروز در ۲۰ مهرماه همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری مردم همچنان با یادآوری خاطرات شیرین آن سفر همچنان اشتیاق داشته و پس از گذشته ۱۲ سال از آن روز به واسطه عشق و محبت و شوق به دیدار مجدد خواستار حضور ایشان در سالروز کرمانشاه خواهند بود تا یار دیگر با قدم‌های پر از خیر و برکت خود گره گشای مشکلات این مردم باشد.

وی در پایان به اشتیاق جمع عظیمی از مردم به دیدار رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه به واسطه یک حلقه ارتباطی بین مردم و دولت بارها شاهد درخواست و پیگیری برای دعوت و یا اعزام جمعی از مردم کرمانشاه از اقشار مختلف به دیدار ایشان بوده و در این روز به یاد ماندنی اعلام می‌دارم که مردم کرمانشاه بی صبرانه خواستار دیدار مقام معظم رهبری هستند.

هشتگ «آقاگیان» اقدامی برای ابراز دلتنگی

در پی دلتنگی‌های این مردم برای دیدار با رهبر معظم انقلاب در تازه‌ترین اتفاق پس از حضور شاعر خوش ذوق کرمانشاهی به محضر ایشان و انتقال سلام و اخلاص مردم غیور کرمانشاه با دریافت پاسخ از سوی مقام معظم رهبری مردم کرمانشاه در حرمتی خودجوش برای ابراز ارادت و اشتیاق خود هشتگ «آقاگیان» که به لهجه کردی به معنای «آقا جان» است را راه اندازی کردند و با بیان جمله رهبر معظم انقلاب ابزار دلتنگی و عشق خود را به ایشان نشان دادند.

سینه ستبر دل‌تنگ تکرار دیدار/سالروز «مهر ماندگار» در کرمانشاه

استان کرمانشاه با یادگارهایی که از دوران دفاع مقدس بر پیکره تنومند خود دارد اما همچنان مقتدر و استوار ایستاده تا یک ایران بداند و خیالش راحت باشد در غربی‌ترین نقطه کشور اگرچه چهره‌ای مظلوم و پیکره‌ای زخمی دارد اما همچون گذشته با حفظ آرمان‌های ۴۰ ساله مطیع ولی امر مسلمین بوده و در برابر ناملایمات سینه ستبر کرده تا در راه اسلام و ایران خدشه‌ای بر آنها وارد نشود.

آنچه که امروز کرمانشاه و مردمان رنج دیده‌اش با وجود تمام رشادت‌های خود از مسئولین دارند توجه به توسعه و گره‌گشایی از مشکلات حاکم بر استان است اما خبر خوب و شادی آور برای این مردم ثبت روز کرمانشاه در تقویم کشوری بود که امروز در دوازدهمین سالروز سفر مقام رهبری به کرمانشاه بهانه‌ای فراهم شده تا بار دیگر مردم کرمانشاه از دیدار با مقام معظم رهبری به مناسب روز کرمانشاه استفاده کنند.

منبع: مـهر