ترامپ وزیر دفاع اسرائیل را «احمق» خواند!
ترامپ وزیر دفاع اسرائیل را «احمق» خواند!

ترامپ: آیا می توانید افراد مدافع ملی ما را تصور کنید که گفتند: امیدوارم حزب الله از شمال حمله نکند، زیرا این آسیب پذیرترین نقطه است و من گفتم کمی صبر کنید (با این اعتراف به ضعف همین کار را خواهند کرد.) می دانید، حزب الله بسیار باهوش است، آنها بسیار باهوش هستند.

به گزارش زیرنویس،دونالد ترامپ در اظهاراتی در واکنش به جنگ اخیر بین مقاومت فلسطین و اسراییل، حزب الله لبنان را یک گروه بسیار باهوش و وزیر دفاع اسراییل را یک فرد احمق توصیف کرد.ترامپ که روز چهارشنبه (دیروز) در شهر «پالم بیچ» ایالت فلوریدا سخنرانی می کرد گفت: حزب‌الله بسیار باهوش است و آنها وزیر دفاع ملی دارند که می‌گوید «امیدوارم حزب‌الله از شمال به ما حمله نکند.» بنابراین صبح روز بعد، آنها حمله کردند. «شاید آنها این کار را نمی‌کردند، اما اگر به حرف این احمق گوش می‌دادید، از شمال حمله می‌کردید، زیرا او گفت این نقطه ضعف ماست.»

ترامپ افزود که چگونه در گذشته رسانه های آمریکا از تمجید هوش و ذکاوت برخی دشمنان آمریکا او را مورد حمله و انتقاد قرار داده اند.

او افزود: «آیا می توانید افراد مدافع ملی ما را تصور کنید که گفتند: امیدوارم حزب الله از شمال حمله نکند، زیرا این آسیب پذیرترین نقطه است. و من گفتم کمی صبر کنید (با این اعتراف به ضعف همین کار را خواهند کرد.) می دانید، حزب الله بسیار باهوش است، آنها بسیار باهوش هستند.»

برخی رقبای جمهوریخواه ترامپ سخنان او را در تمجید از حزب الله و دیگر دشمنان آمریکا مورد انتقاد قرار داده و محکوم کردند.

یکی از آنها ران دسانتیس فرماندار جمهوریخواه ایالات فلوریدا و همزمان یکی از رقبای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکاست که در واکنش به ترامپ در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: آنها (حماس) ۱۲۰۰ اسراییلی را کشتند که در میان آنها ۲۲ آمریکایی است و یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری ما به اسراییل حمله می کند و حزب الله را مورد تحسین قرار می دهد.

حساب کاربری کمپین انتخاباتی ترامپ هم در واکنش به انتقاد دسانتیس از اظهارات ترامپ نوشت: رییس‌جمهور ترامپ به وضوح نشان می‌دهد که بایدن و دولتش در مواجهه با تروریست ها چقدر ناکارآمد هستند. هوشمندی مساوی با خوبی نیست. این فقط ثابت می کند که بایدن احمق است و حالا تو احمق به نظر می‌آیی ران.

مایک مادرید، مشاور و نویسنده جمهوری‌خواه لاتین تبار هم در واکنش به تاثیر این اظهارات ترامپ بر آرای او نوشت: «تمجید ترامپ از حزب‌الله ممکن است او را در انتخابات مقدماتی تضعیف نکند، اما این موضوع در نوامبر آینده به او آسیب می‌زند.»

ترامپ همچنین در جایی دیگر در سخنرانی خود در فلوریدا از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل انتقاد کرد و مدعی شد که او ما را با عدم حمایت از حمله ژانویه سال ۲۰۲۰ به سردار سلیمانی ناامید کرد.

ترامپ مدعی شد که اسراییل در ابتدا از این حمله حمایت می کرد، اما پس از آن تماسی از اسراییل دریافت کرد که آنها گفتند در این عملیات مشارکت نخواهند داشت.

ترامپ افزود: هرگز فراموش نخواهم کرد. من هرگز فراموش نمی کنم که بی بی نتانیاهو ما را ناامید کرد. این چیز بسیار وحشتناکی بود.

منبع: اطلاعات انلاین