برای لحظه‌به‌لحظه نبرد با رژیم صهیونیستی برنامه و طرح داریم
برای لحظه‌به‌لحظه نبرد با رژیم صهیونیستی برنامه و طرح داریم

نائب رئیس جنبش جماس تأکید کرد که طرح‌های دفاعی این گروه به مراتب قوی‌تر از طرح‌های هجومی است و رژیم صهیونیستی این را خوب درک می‌کند.

 

به گزارش زیرنویس، صالح العاروری نایب رئیس جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که تعدادی از کشته‌های صهیونیست‌ها از غیر نظامیان در داخل شهرک‌های صهیونیست‌نشین در حملات ارتش صهیونیستی کشته شده‌اند.

وی دراین‌باره تشریح کرد که «این شهرک‌نشینان که تعدادی از آن‌ها مسلح بودند اقدام به تیراندازی به نیروهای قسام در جریان تصرف پایگاه‌های نظامی می‌کنند، به اسارت این نیروها در می‌آیند و در اماکنی در داخل خود شهرک‌ها نگهداری می‌شوند، اما قبل از انتقال به غزه در حملات رژیم صهیونیستی به نیروهای اسیرکننده، کشته شدند.

نائب رئیس جنبش حماس تاکید کرد که دشمن صهیونیستی در این مواقع بر اساس «قانون هانیبال» خود عمل می‌کند قتل اسرا و اسیر کنندگان را برایش مجاز می‌داند. برخی افراد عادی در غزه توانستند وارد شهرک‌های صهیونیستی شده و افرادی غیرنظامی را به اسارت بگیرند اما این هرگز نه جزو برنامه ما بوده و نه در مکتب ما جایی دارد. تمامی احتمالات وارد است و ما در هر عرصه‌ای به شیوه خود عمل می‌کنیم.

وی درباره اتهامات بی‌اساس رسانه‌ها و مقامات رژیم درخصوص کشتن کودکان و زنان صهیونیستی گفت: دستور العمل فرماندهان قسام برای نیروهای خود در رابطه با جایز نبودن قتل زنان و کودکان واضح بود. ارتش اسرائیل حتی برای حمایت غیرنظامیان در شهرک‌های صهیونیستی نیز وارد عمل نشد. قسام هرگز به غیرنظامیان یا اسرا آسیب نمی‌رساند و طبق قوانین بین‌المللی عمل می‌کند.

العاروری در توضیح نحوه انجام عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» گفت: ۱۲۰۰ نفر از مبارزان قسام وارد شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه شدند و تیپ غزه ارتش رژیم صهیونیستی را در مدتی کوتاه تصرف کردند. رژیم اشغالگر می‌داند که ورود به غزه نبرد را به فاجعه‌ای بزرگ برای ارتش این رژیم تبدیل می‌کند.

این مقام ارشد حماس تأکید کرد که طرح‌های دفاعی ما به مراتب قوی‌تر از طرح‌های هجومی است و دشمن این را خوب درک می‌کند. قبل از آغاز حمله، طرح‌های دفاعی ما آماده شده بود و این طرح‌ها بسیار قوی‌تر از طرح‌های هجومی‌مان است. در مقابل هر اقدام دشمن، طرح و برنامه‌ای داریم.

وی در ادامه گفت: دشمن صهیونیستی زیرساخت‌های مقاومت را هدف قرار نداده، بلکه مناطق مسکونی را هدف قرار داده است. ما می‌جنگیم تا جهانیان حق زندگی ملت ما همانند دیگر ملت‌ها را به رسمیت بشناسند. چشم به یاری امت خود دوخته‌ایم. چطور یک سرباز لباس نظامی ارتش «اسرائیل» بر تن دارد اما متوجه می‌شویم که تابعیت آمریکایی یا فرانسوی دارد! همانطور که گفتیم، در مورد اسرا بعد از جنگ سخن گفته می‌شود.

به گفته العاروری «این نبرد تنها بخشی از جنگ با دشمن است و این رژیم لحظه‌ای از هدف قرار دادن فلسطینیان دست نمی‌کشد. نبرد ما با دشمن در راه آزادی ملت فلسطین و برخورداری از یک زندگی آزادانه ادامه دارد. طوفان الاقصی نبردی در مسیر آزادی ملت فلسطین و عادلانه بودن خواسته‌های این ملت است. غرب ما را به ارتکاب جنایات ضدبشری متهم می‌کند اما این مسئله را که جنگ علیه ما اساساً غیرنظامیان را هدف قرار داده، نادیده می‌گیرد.»

نایب رئیس جنش حماس در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود: ما در طول تاریخ در کنار ادیان مختلف زیسته‌ایم. منطقه ما هرگز جنگ دینی به خود ندیده اما این غربی‌ها هستند که انواع و اقسام ایدئولوژی‌های افراطی‌گرانه‌ای را ایجاد کرده‌اند. در مکتب ما به عنوان جنبش حماس هدف قرار دادن غیرنظامیان هرگز جایی ندارد. حمله قسام یک عملیات سازماندهی شده و منظم بود که تیپ نظامی غزه را هدف گرفت.

وی درباره چرایی این عملیات گفت: ما اطلاعاتی داشتیم مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها در حال آماده شدن برای حمله به ما پس از اعیاد یهودی هستند. با حمله به نیروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت غزه، حمله‌ای پیشدستانه انجام دادیم و نیروهای دشمن بسیار زود از هم فروپاشیدند. دشمن صهیونیستی با حملات خشونت‌بار خود به دنبال سرپوش نهادن بر شکست ارتش در دفاع از پایگاه‌های خود است. موضع خود را در رابطه با آنچه اتفاق افتاده، برای تمامی طرف‌های ذی‌ربط توضیح دادیم.

منبع: مـهر