به گزارش زیرنویس، سید مهدی فرشادان با تاکید بر اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان باید در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه به تصویب برسد، اظهار داشت: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه آمده بود و بر اساس آن حقوق یک فرد بازنشسته باید ۸۵ درصد فرد شاغل هم تراز خود باشد. […]

به گزارش زیرنویس، سید مهدی فرشادان با تاکید بر اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان باید در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه به تصویب برسد، اظهار داشت: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه آمده بود و بر اساس آن حقوق یک فرد بازنشسته باید ۸۵ درصد فرد شاغل هم تراز خود باشد.

وی بیان کرد: باید این موضوع در برنامه هفتم توسعه هم به تصویب برسد تا دولت مکلف به اجرای آن باشد و هر سال بودجه‌ای را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سالیانه اختصاص دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: طبق ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، دولت باید طی ۵ سال حقوق بازنشستگان را همسان‌سازی می‌کرد، اما در این چند سالی که از اجرای برنامه ششم گذشت، دولت رقم ناچیزی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفت. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید به طور کامل اجرایی شود.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شرایط معیشتی بازنشستگان بهبود یابد، تصریح کرد: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی جامعه، افراد بازنشسته تحت فشار هستند که لازم است حقوق این افراد به طور کامل همسان‌سازی شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش پلکانی سن بازنشستگی برای رفع ناترازی صندوق‌های بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: سن بازنشستگی در قانون آمده است و افراد شاغل بر اساس آن برنامه ریزی می‌کنند که چه سالی بازنشسته شوند.

فرشادان تاکید کرد: ما نباید برای رفع مشکل صندوق‌های بازنشستگی صورت مسأله را پاک کنیم و با افزایش سن بازنشستگی در حق افرادی که سالیان سال است کار کردند و الان در آستانه بازنشستگی هستند، ظلم کنیم، بر این اساس بنده با افزایش پلکانی سن بازنشستگی مخالفم.