ناهید کیانی :هرگز تسلیم نمی‌شوم و قویتر از قبل برمی‌گردم/ بیشتر مراقب هستم
ناهید کیانی :هرگز تسلیم نمی‌شوم و قویتر از قبل برمی‌گردم/ بیشتر مراقب هستم

ناهید کیانی قهرمان سال ۲۰۲۳ جهان با بیان اینکه تکواندو ورزش لحظه هاست اشاره کرد که خسته نمی‌شوم و برای کسب موفقیت‌های بیشتر قوی‌تر از گذشته بازمی گردم.

 

به گزارش زیرنویس، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار گزارشی از ناهید کیانی بعد از کسب مدال نقره مسابقات گرندپری در تائویان نوشت: زندگی می‌تواند در یک لحظه تغییر کند – و همینطور تکواندو. ناهید کیانی این را به خوبی می‌داند.

در ادامه این گزارش آمده است:
این تکواندوکار ایرانی دو بار در کسری از ثانیه موفق به کسب مدال طلا در «گرندپری» نشد و این بار در «تائویان» چنین اتفاقی افتاد.

فینال وزن ۵۷ کیلوگرم بین کیانی‌، قهرمان جهان در مقابل «اسکایلار پارک» بازیکن محبوب کانادایی، برگزار شد و در راند اول هر دو ورزشکار تکنیک خوب و قدرتمند را ارائه دادند هر دو ضرباتی به سر زدند. اما کیانی به وضوح در این بازی مسلط بود.

در راند دوم، «پارک» با ضربه به بدن و ضربه سر پنج بار حمله کرد، اما این کیانی بود که یک بار دیگر به تساوی رسید و اگر او می‌توانست این برتری را حفظ کند، طلا برای او بود ولی «پارک» در ثانیه پایانی بازی را تغییر داد و رقابت آنها به راند سوم کشیده شد.

در راند سوم، «پارک» عملکرد هجومی داشت و ضربات قدرتمندی وارد کرد که همگی با دفاع کیانی و ضربات مستقیم او همراه شد. شش ثانیه مانده به پایان «پارک» کیانی را از «شیاپ چانگ» بیرون کرد و در نهایت به پیروزی رسید.

پایان این مسابقه بسیار دراماتیک بود. کسب مدال نقره در این سطح از رقابت‌ها شاهکار است، اما این بازیکن ۲۵ ساله تهرانی روز بعد از بازی در صحبت‌های خود به حس درونی خود اعتراف کرد.

کیانی در این‌باره به فدراسیون جهانی گفت: از دیروز تا کنون بیش از ۱۰۰ بار آن لحظه را در ذهنم مرور کرده‌ام. «چه کاری می‌توانستم انجام دهم تا نتیجه را تغییر دهم؟»

جالب است بدانید کیانی در گذشته ورزشکاری بود که خودش با حرکات ثانیه‌های آخر می‌توانست بازی را تغییر دهد.

کیانی ادامه داد: تکواندو ورزش لحظه‌ها است و من در بسیاری از این مسابقات پیروز شده ام و نتیجه را تغییر داده ام! در آینده بیشتر مراقب لحظات پایانی بازی خواهم بود.

با این حال، آینده برای این ورزشکار ایرانی روشن به نظر می‌رسد. مسابقات اخیر امتیازات او را در رنکینگ تکواندو افزایش داده است.

کیانی‌سابقه رقابتی طولانی دارد و قبل از قهرمانی در بزرگسالان، سابقه مسابقات بین‌المللی را در نوجوانان و نوجوانان داشته است. او در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ منچستر و المپیک ۲۰۲۰ توکیو مبارزه کرد و در هر دو مورد بدون مدال به خانه رفت اما اوضاع در حال تغییر بود.

او درباره المپیک توکیو گفت: «در این مقوله احساس خیلی بهتری دارم. بعد از المپیک توکیو احساس کردم که مدال متعلق به من است و باید آن را می‌گرفتم. بعد از توکیو، سرمربی جدیدی به تیم ملی آمد و آن «مینو مداح» بود.

کیانی گفت: مداح از نظر روحی به من کمک زیادی کرد. او به من کمک کرد تا به خودم ایمان بیاورم و به من نشان داد که می‌توانم به همه چیز دست یابم.

طلای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ چانچئون، طلای مسابقات جهانی باکو ۲۰۲۳، نقره در گرندپری رم ۲۰۲۳، طلای بازی‌های یونیورسیاد چنگدو ۲۰۲۱ و مدال نقره در جایزه بزرگ تایوان ۲۰۲۳ از جمله افتخارات کیانی هستند.

به طور خلاصه او یکی از بازیکنان برتر در بخش بانوان است. او نگرش و شخصیت فعلی خود را به مدت طولانی در کسب مدال گذرانده است و حالا زمان ظهور او فرا رسیده است.

او گفت: “من هرگز تسلیم نمی‌شوم. بعضی وقت‌ها می بازم، اما هیچ وقت خسته نمی‌شوم و قوی برمی گردم.”

کیانی در اوج شرایط بدنی است و بدون هیچ آسیبی قصد دارد تا در مسابقات پاریس شرکت کند. در آنجا، او دو هدف دارد: کسب طلا، و افتخارآفرین بودن برای والدینش.

در واقع او مدیون مادرش است. سفر کیانی در این ورزش از زمانی آغاز شد که مادرش در هشت سالگی برای او لباس تکواندو خرید. این جوان ۲۵ ساله از انتخاب‌های زندگی خود پشیمان نیست.

او گفت: از زمانی که تکواندو را شروع کردم، آن را ادامه دادم و اتفاقات زیادی افتاد و درهای زیادی به روی من باز شد. هر چیزی می‌تواند رخ دهد.

منبع: مـهر