عصر چهارشنبه گذشته یک خبریک خطی، فوتبال ایران را تحت شعاع قرار داد: یحیی گل محمدی قراردادش با پرسپولیس را به صورت یک طرفه فسخ کرد! هرچند سازمان لیگ به صورت رسمی این خبر را تکذیب و باشگاه پرسپولیس نیز منکر این ماجرا شد اما در این میان شاهد نقطه نظرات و اخبار متنوعی بودیم. […]

- فسخ قرارداد و جدایی گل‌محمدی؟ بشنوید اما باور نکنید!/ هدف پرت کردن حواس همه از اشتباه داوری بازی گل‌گهر است

عصر چهارشنبه گذشته یک خبریک خطی، فوتبال ایران را تحت شعاع قرار داد: یحیی گل محمدی قراردادش با پرسپولیس را به صورت یک طرفه فسخ کرد!

هرچند سازمان لیگ به صورت رسمی این خبر را تکذیب و باشگاه پرسپولیس نیز منکر این ماجرا شد اما در این میان شاهد نقطه نظرات و اخبار متنوعی بودیم.

شاید جالب ترین واکنش مربوط به ستاره پیشین خط میانی استقلال بوده باشد. شاهرخ بیانی در این رابطه به زیرنویس گفت: فسخ قرارداد و جدایی یحیی گل محمدی از پرسپولیس؟ بشنوید اما باور نکنید! به نظر من پرسپولیسی‌ها با زرنگی این داستان را راه انداختند که حواس‌ها بابت اشتباه عجیب داوری بازی پرسپولیس و گل گهر سیرجان پرت کنند.

وی ادامه داد: کمک داور و داور دیدار پرسپولیس و گل گهر یک گل صد درصد را نادیده گرفت در حالی که همه تماشاگران بازی، کارشناسان داوری و حتی پیشکسوتان پرسپولیس هم معتقد بودند ضربه سر مهاجم تیم گل گهر وارد دروازه بیرانوند شده است. این البته برای اولین بار نبود و پرسپولیس در بازی با ذوب آهن اصفهان در حالی که یک برصفر عقب بود یک گل آفساید توسط گئورگی گولسیانی زده بود. به آلومینیوم اراک هم علی نعمتی گلی زد که به گفته کارشناسان داوری آفساید بود. شما حساب کنید این گل‌ها به سود پرسپولیس گرفته نشده و مردود اعلام می‌شد. آن گاه جایگاه این تیم در جدول کجا بود؟

کاپیتان اسبق استقلال افزود: اشتباهات داوری و سود بردن پرسپولیس از این ناحیه در دیدار با گل گهر سیرجان به اوج رسید و شاید تنها راه خروج این تیم از فشار ناشی از این موضوع، همین جنجال اخیر بوده باشد. من معتقدم این اخبار و جنجال‌ها نباید حواس فدراسیون، جامعه فوتبال و سایرین را از اشتباه عجیب داوری بازی با گل گهر پرت کند. امیدوارم من اشتباه کرده باشم اما به نظر می‌رسد هدف از این داستان همین بوده است و یحیی گل محمدی هم از پرسپولیس جدا نخواهد شد.

شاهرخ بیانی ضمن اشاره به اشتباهات داوری علیه استقلال، یادآور شد: برای من و هواداران استقلال این سئوال پیش می‌آید که چرا اشتباهات داوری در فصل جاری به ضرر استقلال بوده است؟ همین بازی با مس رفسنجان دیدیم باید فرشید باقری در نیمه اول اخراج می‌شد. البته مس در شهر خودش خوب بازی کرد اما تکل بازیکن مس رفسنجان روی سعید مهری در نیمه اول باید با کارت قرمز مستقیم مواجه می‌شد. در بازی با سپاهان اصفهان هم قبل از اعلام پنالتی از سوی کوپال ناظمی، بازیکن سپاهان، ارسلان مطهری را هُل داد و همه کارشناسان داوری هم اشتباه داور در این صحنه را تأیید کردند. حتی در بازی با صنعت نفت آبادان که ۳ برصفر بردیم باز یک پنالتی مسلم روی مهاجم استقلال نادیده گرفته شد و سریال اشتباهات داوری علیه استقلال و به سود یک تیم خاص، شبهه برانگیز است. انتظار می‌رود کمیته داوران و بالاتر از آن فدراسیون فوتبال به این موضوع ورود کنند.

وی در پایان در خصوص نتایج استقلال نیز گفت: جواد نکونام رکورددار بازی ملی و کاپیتان تیم کشورمان بوده است. من در هفته‌های گذشته با او برخورد داشتم و متوجه تعصب و علاقه او به استقلال و انگیزه اش شدم. او توانسته است با همه مشکلات موجود نتایج خوبی بگیرد و ثابت کند شایستگی‌های زیادی دارد. یکسری مشکلات و اختلافات هم وجود داشت که با پادرمیانی پیشکسوتان و همراهی کادرفنی و مدیریت باشگاه حل شد. امیدوارم استقلال بتواند در ادامه فصل بجنگد و وارد حاشیه نشود. ما پیشکسوتان هم با تمام وجود پشت تیم محبوب خود هستیم و اجازه نمی‌دهیم حق استقلال تضییع شود. در این رابطه حرف زیاد دارم اما در زمان مناسب صحبت‌های خود را در خصوص تبعیض‌های موجود بین استقلال و برخی تیم‌های رقیب مطرح خواهیم کرد.

منبع: خبـر ورزشی