به گزارش زیرنویس به نقل از سومریه نیوز، مهند الموسوی، خطیب نماز جمعه در میدان التحریر عراق و نماینده جریان جریان صدر، تحت رهبری مقتدی صدر در سخنرانی خود به نقل از صدر گفت: قدس برای ما صرفا یک شعار نیست و اسرائیل رژیمی است که سرزمین و قدس ما را غصب کرده است. وی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از سومریه نیوز، مهند الموسوی، خطیب نماز جمعه در میدان التحریر عراق و نماینده جریان جریان صدر، تحت رهبری مقتدی صدر در سخنرانی خود به نقل از صدر گفت: قدس برای ما صرفا یک شعار نیست و اسرائیل رژیمی است که سرزمین و قدس ما را غصب کرده است.

وی در میان تظاهرکنندگان عراقی در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین افزود: ما موظف هستیم پس از هماهنگی با مصر یا سوریه یک کاروان کمک برای فلسطین آماده کنیم.

الموسوی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: «پیش‌روی شما به سمت خاورمیانه واکنش‌هایی را نه از سوی مطیعان بلکه از سوی رزمندگان فلسطین برای شما به ارمغان می‌آورد که انتظار ندارید».

نماینده صدر گفت: رژیم صهیونیستی یک تروریست به تمام معناست و مصمم است مؤمنان غزه را به وحشت بیاندازد.

وی با اشاره به اینکه تظاهرات میلیونی امروز عراق در حمایت از حق غصب شده فلسطین است، اعلام کرد، همه ملت‌های اسلامی آماده فداکاری در راه فلسطین هستند.

الموسوی بر مخالفت قاطع خود با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه نوار غزه تاکید کرد و خواهان بستن تمامی سفارت‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی و رساندن آب به غزه شد.

نماینده صدر، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را «پیرمرد خرفت» توصیف کرد و خطاب به او گفت: «اسرائیل رژیم تروریستی و نژادپرست است که برای ترور غیرنظامیان تلاش می‌کند. استدلال شما برای حمایت از رژیم صهیونیستی چیست؟»

خطیب نماز جمعه در میدان التحریر به نیابت از رهبر جریان صدر عراق از تظاهرکنندگان خواست، ضمن هماهنگی با مصر یا سوریه کاروان کمک برای مردم نوار غزه تدارک ببینند.

گروه‌های مقاومت غزه صبح روز شنبه در پاسخ به تداوم حملات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مردم فلسطین، اموال و مقدسات فلسطینی‌ها، عملیات طوفان الاقصی را آغاز کردند و حمله بزرگی را در خشکی، هوا و دریا انجام دادند و دست به جنگ خیابانی با ارتش اشغالگر زدند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات مقاومت، به نوار غزه حمله کرد که در جریان آن طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین تاکنون بیش از ۱۵۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۷۰۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

منبع خبر: رکنـا