به گزارش زیرنویس، علی سلاجقه امروز، ۲۱ مهرماه در نشست مشترک سازمان حفاظت محیط زیست کشور با دانشگاه‌ شیراز که همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس انجام شد، اظهار کرد: ارتباط با دانشگاه یک مسئله اساسی بوده که از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست مورد […]

به گزارش زیرنویس، علی سلاجقه امروز، ۲۱ مهرماه در نشست مشترک سازمان حفاظت محیط زیست کشور با دانشگاه‌ شیراز که همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس انجام شد، اظهار کرد: ارتباط با دانشگاه یک مسئله اساسی بوده که از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست مورد توجه قرار گرفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: دانشگاه شیراز به عنوان یکی از دانشگاه های جامع کشور است، با خیل عظیمی از نخبگان و اعضای هیئت علمی در رشته های مختلف این قابلیت را دارد که به عنوان یک بازوی علمی و آموزشی برای سازمان محیط زیست کشور باشد.

وی تصریح کرد: دانشگاه می تواند مشکلات کشور را رفع کند چرا که هر جا کار بر مبنای پژوهش های علمی انجام شد شاهد نتایج بسیار خوبی بودیم.

سلاجقه ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در هر حوزه ای آمادگی همکاری و تعامل با دانشگاه ها را دارد تا از ظرفیت کلیه اعضای هیئت علمی، اساتید و حتی دانشجویان استفاده کند.

وی با اشاره به ابراز نگرانی یکی از اساتید دانشگاه شیراز نسبت به ریز پلاستیک‌ها، گفت: بر اساس آیین نامه هیئت وزیران در این دولت در بازه زمانی ۵ ساله باید پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون در کشور جمع آوری شود و در این خصوص باید آیین‌نامه زیست تخریب پذیرها ارائه شود.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز در عرصه علمی کشور نقش آفرینی خود را انجام داده است، افزود: ظرفیت مطالبه گری دانشگاه ها و دانشجویان بسیار بالا است و با توجه به عملکرد بسیار مثبت این دانشگاه در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی باید حضور پر رنگ تری در حوزه حفاظت محیط زیست داشته باشد. 

سلاجقه با بیان اینکه در حوزه تنوع زیستی اقدامات محیط زیستی بسیاری در دستور کار است، به مسئله تحول در ساختار اشاره کرد و گفت: در این حوزه ساختار انعطاف پذیر برنامه ریزی شده و این برنامه در دستور کار است.

منبع خبر: رکنـا