یورگن کلینزمن از ماه فوریه ۲۰۲۳ هدایت تیم ملی کره را بر عهده گرفته است و این تیم از آن زمان نتایج قابل توجهی را رقم نزده است. کره‌ای‌ها تحت هدایت کلینزمن، قبل از بازی مقابل تونس، در شش مسابقه یک پیروزی، سه تساوی و دو شکست داشتند که هواداران این تیم را خشمگین کرده […]

- کلینزمن هو شد، کاپیتان تشویق!/ پاسخ قاطع سرمربی آلمانی به اقدام دسته‌جمعی هواداران کره‌ای

یورگن کلینزمن از ماه فوریه ۲۰۲۳ هدایت تیم ملی کره را بر عهده گرفته است و این تیم از آن زمان نتایج قابل توجهی را رقم نزده است. کره‌ای‌ها تحت هدایت کلینزمن، قبل از بازی مقابل تونس، در شش مسابقه یک پیروزی، سه تساوی و دو شکست داشتند که هواداران این تیم را خشمگین کرده است و باعث شد آنها در بازی خانگی امروزی مقابل تونس در ابتدای بازی به این سرمربی اعتراض کنند.

قبل از سوت شروع بازی تصویر سون هیونگ مین روی صفحه نمایش ورزشگاه نمایش داده شد و کاپیتان تیم با تشویق سرسام‌آور تماشاگران رو به رو شد و زمانی که تصویر سون به کلینزمن تغییر کرد هواداران به سرعت جو را تغییر دادند و او را هو کردند و واکنش نشان دادند. البته تیم کلینزمن تحت تاثیر این جو منفی قرار نگرفت و نمایش خوبی را ارائه کرد و موفق شد با چهار گل در نیمه دوم، تونس را در هم بکوبد تا در پایان بازی کمی خشم هواداران کره فروکش کند.

کلینزمن تا قبل از این بازی، اولین و تنها برد خود را با کره در برابر عربستان سعودی (۱-۰) در سیزدهم ماه سپتامبر امسال در سنت جیمزز پارک انگلیس به ثبت رسانده بود. در کره، هواداران و کارشناسان از کلینزمن علاوه بر نتایج ضعیف به خاطر عدم حضورش در کشور هم انتقاد می‌کنند و او را با تیم ملی همدل نمی‌دانند. همچنین تصمیم او برای برگزاری بازی‌های ملی کره در انگلیس هم او را حسابی از چشم کره‌ای‌ها انداخته است.

کیم دو هیونگ، خبرنگار کره‌ای، درباره عملکرد کلینزمن گفت: “من احساس بدی دارم که او مدام خارج از کشور حضور دارد. نتایج هم ضعیف هستند. من نگران این هستم که آیا بتوانیم در جام ملت‌های آسیا نتایج خوبی کسب کنیم یا خیر. “

جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ ابتدا قرار بود در ماه ژوئیه در چین برگزار شود، اما محل برگزاری به قطر تغییر کرد و در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. کره که با مربی‌گری کلینزمن در این مسابقات شرکت خواهد کرد در تلاش برای کسب عنوان قهرمانی بعد از ۶۴  سال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: هشدار به فدراسیون فوتبال و تیم ملی/ فقط نگاه کنید کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا و عربستان قبل از جام ملت‌ها چه می‌کنند؟

منبع: خبـر ورزشی