اتفاقاتی که در همان روز به وقوع پیوست، باعث شد چند ساعتی و شاید برای چند روزی، به سوژه اول روزنامه نگاران ورزشی بدل شود. همه چیز از قهر یحیی و عدم حضور او در تمرینات پرسپولیس آغاز شد. یحیی به تمرین نیامد تا زمزمه‌های رفتن او، کم و بیش به گوش برسد. جالب اینجاست […]

- شکایت بازی؛ جذاب‌ترین اتفاق فوتبال ایران!

اتفاقاتی که در همان روز به وقوع پیوست، باعث شد چند ساعتی و شاید برای چند روزی، به سوژه اول روزنامه نگاران ورزشی بدل شود.

همه چیز از قهر یحیی و عدم حضور او در تمرینات پرسپولیس آغاز شد. یحیی به تمرین نیامد تا زمزمه‌های رفتن او، کم و بیش به گوش برسد.

جالب اینجاست که اصلاً معلوم نیست که او کجاست! هیئت مدیره می‌گوید او به مسافرت رفته و در دبی مشغول استراحت است! برخی هم اذعان دارند که او جایی نرفته و برای اعتصاب به جهت مشکلات مالی باشگاه و هم چنین همراهی شاگردانش، در تمرین پرسپولیس حاضر نشده است!

در این حین، از گوشه و کنار اینطور شنیده می‌شود که آپشن‌های قرارداد سرمربی پرسپولیس، از نظر سازمان‌های نظارتی، کاملاً غیر قانونی و این مورد، خلاف قوانین نقل و انتقالاتی لیگ برتر است!

هیئت مدیره و مدیر عامل پرسپولیس، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، در طی روزهای گذشته، تا دلتان بخواهد بیانیه علیه بیانیه صادر کردند و هر کدام خواستند که قضیه را به نفع خود، تمام کنند و با عینک خود، به ماجرا بنگرند!

جای تعجب است که علاوه بر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و حتی ورود سازمان‌های نظارتی، استقلال و سپاهان و سیزده تیم دیگر، پایشان به این قصه باز شود و در هفته بعد، احتمالا باید منتظر شکایات اکثر تیم‌ها از یکدیگر باشیم!

وقتی که جذاب ترین اتفاق لیگ برتر، شکایت سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از مدیر عامل و تیم و اشخاص باشد، با چه امیدی می‌توان دل به موفقیت و قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بست؟!

این اوضاع قمر در عقرب، آسایش و آرامشی برای اهالی فوتبال نگذاشته و باید به اکثریت حق داد که تماشاگر لیگ برتر ایران نباشند!

از ابتدا پر واضح بود که اعمال قانون سقف بودجه، چیزی جز حواشی و شکوائیه و ابلاغیه و بیانیه برای باشگاه‌ها ندارد!

وضعیت بغرنج فوتبال ایران، همچنان ادامه دارد و شاید تا پایان فصل، از همه تیم‌ها بابت تخلف در بازار نقل و انتقالات، امتیاز کسر شود و این یعنی قوانین، قهرمان لیگ برتر را تعیین می‌کند نه شایستگی فنی!

چقدر رخ دادن این حوادث، آن هم در بیست و سومین دوره لیگ برتر، عذاب آور و در عین حال، خنده دار و مضحک به نظر می‌رسد! «خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است» حکایت وضعیت موجود فوتبال کشور ماست! وضعیتی که قرار نیست به این زودی‌ها، حل و فصل شود!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی