به گزارش زیرنویس، روز عصای سفید ( White Cane Safety Day) ؛ روز کم بینایان و نابینایانِ عزیزی که هر چند با چالش بزرگی روبرو هستند اما استعدادهای شگرفی دارند که نیاز به پرورش و گسترش دارد؛ این روز یک نماد است برای توجه بیشتر به این گرامیان. روز ایمنی عصای سفید فقط نباید مختص […]

به گزارش زیرنویس، روز عصای سفید ( White Cane Safety Day) ؛ روز کم بینایان و نابینایانِ عزیزی که هر چند با چالش بزرگی روبرو هستند اما استعدادهای شگرفی دارند که نیاز به پرورش و گسترش دارد؛ این روز یک نماد است برای توجه بیشتر به این گرامیان.

روز ایمنی عصای سفید فقط نباید مختص به یک روز و هفته باشد؛ توجه به نیازها و درخواست های آنها شعار نباشد؛ این قشر توانمندی های خارق العاده ای دارند که از آن غافل شده ایم؛ ما در مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس سعی بر بهره گیری از این توانایی و خلاقیت ها داریم.

بالا رفتن مهارت‌های اجتماعی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت که به طور ملموس بر کیفیت ، پویایی و شکوفایی زندگی فردی و اجتماعیشان تاثیر می گذارد؛ نبایستی فراموش شود.

بی شک افراد کم بینا و نابینا به دنبال خارج شدن از  حالت وابستگی و برجسته تر شدن مشارکت اجتماعیشان هستند؛ ما نیز برخودمان فرض می دانیم که تا سر حد ممکن مسائل مرتبط با حوزه انتظامیِ این عزیزان را مرتفع و تسهیل کنیم.

کم بینایان و نابینایان، عضوی از جامعه شهری و مدرن امروزی هستند؛ حقوق اجتماعی واضح و مشخصی دارند؛ نیاز به ترحم نداشته و به دنبال رعایت شدن حقوق حقه خودشان از سوی سایرین هستند.

حوزه‌ی توان یابان  و توجه ویژه به آنها درفراجا، بخش قابل توسعه و ارتقایی است که انشالله در اهداف بلند مدت فراجا قرار خواهد گرفت.

الزام تعامل دوسویه با نابینایان کاملا احساس می شود؛  پلیس می‌تواند از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای جامعه‌ی توانمند و فرهیخته‌ی نابینا استفاده کند.

امنیت توان یابان جامعه و توجه به دغدغه‌های روزمره آنها که بخشی با حوزه‌ی ماموریت‌های پلیس درهم تنیده است برای فراجا حائز اهمیت است.

باید حوزه‌های مشترک همکاری، هماهنگی و ارتقاء نظام شهروندی میان نابینایان عزیز و پلیس را بیابیم؛  این موضوعات مغفول مانده و کمتر توجه شده است؛عزیزان خودشان در این زمینه پیشقدم شده و ایده ها و راهکارهایشان را به اشتراک بگذارند.

نیازمندیهای امنیت و آرامش یک شهروند توان یاب،  متفاوت بوده و باید مورد مداقه قرار گیرد.

به دنبال تعارفات معمول و روزمره با این قشر عزیز جامعه نباشم؛  رعایت حقوق این عصا به دستان، با احترام ظاهری به دست نمی آید؛ ضروری است که همه جامعه به ویژه فرزندانمان را در خصوص نحوه برخورد با کم بینا و نابیناآشنا کنیم.

این روز را از جان و دل گرامی می داریم.

منبع خبر: رکنـا