سوءاستفاده‌ی کاربران از AirTag، از همان زمان رونمایی این ردیاب هوشمند نگرانی‌های زیادی ایجاد کرد. زمان کوتاهی پس از عرضه‌ی ایرتگ، گزارش‌های پلیس حاکی از مشکلات زیادی بودند که از رفتارهای کنترلگری اعضای خانواده تا آدم‌ربایی‌ و قتل‌ را شامل می‌شد. اپل در فوریه‌ی ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) اعلام کرده بود با توجه به گزارش‌هایی که […]

- آدمکشی با کمک اپل! زیرنویس

سوءاستفاده‌ی کاربران از AirTag، از همان زمان رونمایی این ردیاب هوشمند نگرانی‌های زیادی ایجاد کرد. زمان کوتاهی پس از عرضه‌ی ایرتگ، گزارش‌های پلیس حاکی از مشکلات زیادی بودند که از رفتارهای کنترلگری اعضای خانواده تا آدم‌ربایی‌ و قتل‌ را شامل می‌شد.

اپل در فوریه‌ی ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) اعلام کرده بود با توجه به گزارش‌هایی که درباره‌ی سوءاستفاده از ایرتگ دریافت کرده است، به‌روزرسانی‌هایی را در جهت افزایش ایمنی این دستگاه انجام می‌دهد؛ از جمله نمایش هشدار به کاربر در موقع راه‌اندازی ایرتگ، مبنی‌بر اینکه «این دستگاه صرفاً برای ردیابی وسایل شخصی باید استفاده شود، نه تعقیب افراد».

همچنین اپل گفته‌ بود الگوریتم‌های پیشرفته‌تری را برای تشخیص اشتراک‌گذاری غیر عادی Apple ID یا احتمال تعقیب‌شدن به‌ کار خواهد برد و چنانچه درخواست Find My Accessory ناشناسی را در نزدیکی کاربر تشخیص دهد، پیام‌های دقیق‌تری به گوشی آیفون او ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تقریباً یک سال پس از عرضه‌ی ایرتگ به‌روزشده، بررسی حدود ۱۵۰ گزارش پلیس نشان داد که اقدامات ضدتعقیب، تنها در یک‌سوم موارد مؤثر بوده‌اند.

در دسامبر (آذر) سال گذشته ابتدا شکایتی از جانب دو قربانی تعقیب‌شده با ایرتگ ارائه شد. این شکایت اکنون به نمایندگی از ۳۰ قربانی علیه اپل مطرح شده است.

در شکایت جدید، ادعا شده که به‌دلیل بی‌توجهی اپل، ایرتگ به‌ یکی از ترسناک‌ترین فناوری‌هایی تبدیل شده‌ است که تعقیب‌کنندگان به‌وسیله‌ی آن می‌توانند به‌راحتی، با هزینه‌ی کم و به‌طور پنهانی موقعیت لحظه‌ای افراد را رصد کنند.

از زمانی که شکایت بدوی در سال ۲۰۲۲ انجام شد، شاکیان ادعا کرده‌اند که گزارش‌های بسیاری راجع‌به سوءاستفاده از ردیاب‌های اپل ارسال شده است. این موارد علاوه‌بر ۱۵۰ گزارش پلیس ایالات متحده، گزارش‌هایی از کشورهای دیگر را نیز شامل می‌شوند.

یکی از پرونده‌ها درباره مردی است که توسط نامزدش با ایرتگ ردیابی و سپس کشته شده بود؛ این یکی از قتل‌هایی است که با ایرتگ اپل انجام گرفت.

در شکواییه‌ی تنظیم‌شده علیه کوپرتینویی‌ها، گفته شده که تدابیر این شرکت برای مقابله‌ با سوءاستفاده‌ از ردیاب هوشمند تقریباً بی‌فایده بوده است. اپل تا ۲۷ اکتبر (پنجم آبان) فرصت پاسخ‌گویی دارد و احتمال می‌رود که درخواست لغو پرونده را بدهد.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین