توییت عزت الله ضرغامی درباره خواننده زن لبنانی جنجالی شد + ویدئو
توییت عزت الله ضرغامی درباره خواننده زن لبنانی جنجالی شد + ویدئو

عزت الله ضرغامی وزیر پرحاشیه ی دولت ابراهیم رئیسی که از زمان در دست گرفتن تصدی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، بارها با اظهارنظرهای خود خبرساز شده است، این بار نیز انتشار ویدئویی توسط وی از آوازخوانی یک خواننده ی زن لبنانی، واکنش های زیادی را در پی داشته است.

به گزارش زیرنویس،  عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه ۲۰ مهر ماه توییتی در رابطه با وقایع اخیر فلسطین منتشر کرد که ویدئویی از جولیا پطرس، خواننده ی زن لبنانی در حال اجرای آهنگ خود به نام «الحق سلاحی» (حق سلاح من است) را ضمیمه ی آن کرده بود. پطرس این قطعه را در سال ۲۰۱۴ در حمایت از مردم فلسطین منتشر کرده بود.

ضرغامی در توییت خود نوشت:

هم خوانی سرود “الحق سلاحی ” با اجرای هنرمندانه ی جولیا پطرس خواننده مسیحی لبنان ، چکیده راهبرد مقاومت است .

اول سلاح فلسطینی ها “حقانیت” آنان است.

زراد خانه ی این سلاح خالی شدنی نیست !

دفاع جانانه ی جولیا از سید حسن نصرالله هم در همیشه ی تاریخ خواهد ماند .

جولیا پطرس کیست

 

این توییت اما جنجالی شد و واکنش های فراوانی را به دنبال داشت.

‎عبدالرضا داوری، مشاور سابق محمود احمدی‌ نژاد، در حمایت از توییت ضرغامی نوشت: «کاش می‌شد این توئیت را ده بار لایک کرد. درود مهندس جان.»

‎رضا رشیدپور هم در متنی کنایه‌ آمیز نوشت: «مهندس جان سلام. هر وقت خوابیدید خبر بدید ما هم یه هایده پلی کنیم.»

حسین دهباشی ، تاریخ پژوه هم  با اشاره به دوران ریاست ضرغامی بر سازمان صدا و سیما، به توییت او واکنش نشان داد.

جولیا پطرس کیست

محسن برهانی، حقوقدان هم در پاسخ به ضرغامی لایحه ی اخیر مجلس درباره ی حجاب را به او یادآور شد: «جناب آقای مهندس ضرغامی، با سلام، آیا اطلاع دارید اگر مصوبه حجاب و عفاف تایید و لازم‌الاجرا شود و شما همین کلیپ را بارگذاری کنید، به استناد ماده ۳۷ به‌جزای نقدی از ۳۶ تا ۵۵ میلیون تومان و به تشخیص قاضی تا دو سال ممنوع الخروجی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی از شش ماه تا دو سال محکوم خواهید شد؟»

جولیا پطرس کیست

همچنین کاربری توییتری به نام رضا بختیاری با انتشار تصویری از یک برنامه ی تلویزیونی در پاسخ به ضرغامی نوشت: «آقای ضرغامی تهیه کننده این برنامه من بودم سال ۹۲ صبح بخیر ایران. به خاطر پخش ۲۴ ثانیه یادتان هست توبیخ شدم. هنوز فریادهای مدیر پخش رضا مصداقی رو یادم نمی‌رود. عنوان رییس صداو سیما نمی‌گذاشت خود واقعیتون باشید. حلال‌تان نمی‌کنم.»

جولیا پطرس کیست

جولیا پطرس کیست؟

جولیا بُطرُس (که در ایران با نام جولیا پِطرس شناخته می شود) یک خواننده ی مسیحی اهل لبنان است.

او در سال ۱۹۶۸ از مادری فلسطینی و پدر لبنانی در بیروت پایتخت لبنان زاده شد. مادرش در جریان مهاجرت دسته جمعی فلسطینی ها در خلال جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۴۸، به لبنان کوچ کرده بود. خانواده ی او از مسیحیان ارتدکسی بودند که اصالتاً به جنوب لبنان تعلق داشتند. پدرش نیز از اعضای حزب سوسیال ناسیونالیست سوری بود.

برادر جولیا، زیاد بطروس از آهنگسازان مشهور لبنانی است و یکی از خواهرانش، صوفی بطرس نیز به حرفه ی کارگردانی مشغول است.

جولیا پطرس کیست؟, خواننده زن لبنانی, سرود “الحق سلاحی ”, عزت الله ضرغامی - توییت عزت الله ضرغامی درباره خواننده زن لبنانی جنجالی شد + ویدئو

جولیا در کودکی به یک مدرسه ی مذهبی مسیحی می رفت که استعدادش در خوانندگی همانجا آشکار شد. بعد از پیوستن به گروه موسیقی مدرسه، زیر نظر مربی موسیقی گروه، فرصت خوانندگی پیدا کرد و به تک خوان گروه تبدیل شد.

فعالیت هنری خود را از ۱۲ سالگی با انتشار نخستین قطعه ی خود به نام «برای مادرم» شروع کرد که اثری به زبان فرانسوی بود. ۲ سال بعد، در سال ۱۹۸۲ و در حالی که تنها ۱۴ سال داشت، توانست نخستین آلبوم موسیقی‌ اش را به زبان فرانسوی و با نام «این است زندگی» منتشر کند. انتشار نخستین آلبوم او همزمان شد با جنگ اول اسرائیل و لبنان در سال ۱۹۸۲. او تحت تأثیر این واقعه قرار گرفت که نخستین نمود آن، تغییر زبان آثارش از فرانسوی به عربی و لهجه ی لبنانی بود.

در سال ۱۹۸۵ اولین قطعه ی عربی خود به نام «غابت شمس الحق» (خورشید حقانیت غروب کرد) را با آهنگسازی برادرش، زیاد بطرس منتشر کرد که او را  به شهرت رساند.

خوانندگی به زبان عربی و مضمون میهن‌ پرستانه ی کارهای جولیا بطرس، باعث شهرت او در جهان عرب شد.

او تاکنون ۱۵ آلبوم منتشر کرده است.

جولیا بطرس در سال ۱۹۹۶ با الیاس بوصعب ازدواج کرد. بوصعب اهل بیروت بود و آن زمان معاونت اجرایی دانشگاه آمریکایی دبی را بر عهده داشت. او همچنین به عنوان شهردار شهر ظهور الشویر ِ لبنان فعالیت کرده بود و بعدها وزیر آموزش و سپس وزیر دفاع ملی لبنان شد. بطری و بوصعب ۲ پسر دارند.

منبع:روزیاتو