تهیه ابرپروژه برای اجرای منطقه آزاد در مازندران
تهیه ابرپروژه برای اجرای منطقه آزاد در مازندران

استاندار مازندران گفت: یک ابرپروژه برای اجرای منطقه آزاد مبتنی بر ظرفیت های استان تعریف و تهیه می شود.

 

به گزارش زیرنویس، سید محمود حسینی پور شنبه شب در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان با بیان اینکه منطقه آزاد پیشران استان است، افزود: این منطقه پلی از مازندران مظلوم به سمت مازندران مدرن است.

وی با عنوان اینکه سه لکه مهم از منطقه آزاد استان در حال تجربه است، افزود: تصویب لایحه منطقه آزاد را در ماه ربیع الاول، هدیه‌ای ارزشمند برای مردم است.

وی با اظهار اینکه منطقه آزاد استان منطبق بر شعار سال جاری و تاکید بر رشد تولید و کاهش تورم است، افزود: تصویب این لایحه هدیه‌ای از سوی دولت مردمی سیزدهم به مردم استان است.

حسینی پور یادآور شد: مردم استان‌ها سال‌ها در آرزوی تحقق منطقه آزاد بودند زیرا این استان با کشورهای حاشیه دریای خزر همجوار است و این طرح پس از سفر دولت به استان بررسی شد درحالی این موضوع در گذشته دو مرحله مطرح شده بود ولی به نتیجه نرسیده بود.

استاندار مازندران سهولت کسب و کار، بهره مندی از معافیت، برخورداری از تخفیف ویژه مالیاتی را از جمله مزیت‌های منطقه آزاد در استان بیان کرد و گفت: در حال حاضر از ۹۴ منطقه آزاد پیش بینی شده تاکنون ۴۸ منطقه فعال شدند.

وی با اظهار اینکه یک سوم صادرات کشور معادل ۱۸ میلیارد تومان از طریق منطقه آزاد صورت می‌گیرد، ظرفیت آن را برای اقتصاد استان بسیار مهم دانست و گفت: برای منطقه آزاد در استان یک ابرپروژه با بسته‌های سرمایه گذاری تعریف شده است.

وی با عنوان اینکه ۸۵۰ فرصت سرمایه گذاری در وب سایت دبیرخانه منطقه آزاد تعریف شده است، گفت: باید بسته‌های مبتنی بر ظرفیت‌های استان و متناسب با دیپلماسی اقتصادی با کشورهای منطقه را تعریف و طراحی کنیم.

وی سایت مجتمع بین المللی دانشگاهی، سایت دهکده سلامت و شهرک صنعتی را از جمله طرح‌ها برای اجرایی شدن منطقه آزاد ذکر کرد.

منبع: مـهر