مقایسه آماری تیم نکونام با تیم ساپینتو/ کدام استقلال بهتر است؟
مقایسه آماری تیم نکونام با تیم ساپینتو/ کدام استقلال بهتر است؟

استقلال جواد نکونام تا به اینجای کار در فاز حمله و به گواه آمار تیمی بهتر از تیم ریکاردو ساپینتو بوده است.

 

به گزارش زیرنویس، استقلال ریکاردو ساپینتو اگر چه در پایان فصل گذشته بهترین تیم در فاز تهاجمی شد اما آبی‌ها در دور رفت بازی‌ها معدل یک گل زده را در هر بازی برای خود به ثبت رساندند و در ۱۵ بازی دور رفت ۱۵ گل زدند.

برتری این تیم در برابر نساجی در سوپرجام هم با گل امیرارسلان مطهری به دست آمد. یعنی ۱۶ بازی و ۱۶ گل. اما استقلال جواد نکونام با وجود ازدست دادن مهدی قایدی و محمد محبی در ۵ بازی ۶ گل زده و می شود گفت معدل گل زده این تیم در هر بازی بیش از یک گل است. از سویی تیم جواد نکونام در ۵ بازی انجام داده تنها یک گل خورده است که این یک گل از روی نقطه پنالتی بود در حالی که تیم ریکاردو در همان هفته های ابتدایی یک گل از سپاهان و یک گل از تیم ملوان خورد. اینطور می توان گفت تیم جواد نکونام تا به همین جای کار هم در فاز تهاجمی و هم در فاز دفاعی تیم بهتری نسبت به تیم ریکاردو ساپینتو بوده است.

به نظر می‌رسد مهمترین تغییر و تحولی که جواد نکونام در استقلال تیم ایجاد کرده بهتر شدن سازمان دفاعی تیم است. این یکی از خصوصیت‌های مهم مربیگری جواد نکونام است. با اضافه شدن گوستاوو بلانکو به ترکیب تیم شاید استقلال در فاز تهاجمی باز هم تبدیل به تیم بهتری شود.

منبع: خبـر ورزشی