مسعود اقبالی  در خصوص دیدار تیم ملی ایران مقابل اردن اظهار داشت: بازی نا امیدکننده ای را از بازیکنان تیم ملی شاهد بودیم. در همه نقاط دچار ضعف هستیم و اگر بازیکنان تیم ملی اردن به خوبی از موقعیت‌های خود استفاده می‌کردند شاید این دیدار را واگذار می‌کردیم. او ادامه داد: شرایط تیم ملی […]

 

مسعود اقبالی  در خصوص دیدار تیم ملی ایران مقابل اردن اظهار داشت: بازی نا امیدکننده ای را از بازیکنان تیم ملی شاهد بودیم. در همه نقاط دچار ضعف هستیم و اگر بازیکنان تیم ملی اردن به خوبی از موقعیت‌های خود استفاده می‌کردند شاید این دیدار را واگذار می‌کردیم.

او ادامه داد: شرایط تیم ملی با این سبک از بازی اصلاً رضایت کننده نیست و با اینکه اکثر این بازیکنان طی سال‌های اخیر در کنار هم بازی کرده و سابقه حضور در جام جهانی را داشته اند اما بسیار بی برنامه و بی انگیزه هستند. یکی از دلایل آن این می‌تواند باشد که بازیکنان خود را از قبل برنده می‌دانستند اما به نظرم باید در این تیم ایجاد انگیزه کرد.

اقبالی با بیان اینکه تیم ملی نیاز به روانشناس دارد، تصریح کرد: بازیکنان انگیزه کافی را برای حضور در رویدادها ندارند و باید از لحاظ روانشناختی روی آنها کار شود تا در جام ملت‌های آسیا بیشتر از این دچار مشکل نشویم.

کارشناس فوتبال ایران افزود: یکی از مشکلات اساسی تیم ملی، نبود بازیکن جوان در تیم است. اکثر بازیکنان تیم ملی پا به سن گذاشته اند و این نشان دهنده بی برنامگی تیم ایران است. قلعه نویی باید در لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی، تجدید نظر کند چون اگر این روند ادامه دار باشد قطعاً برای جام جهانی آینده تیم ملی ایران بازیکن پر انرژی نخواهد داشت و خانه پیرمردها می‌شود.

تیم «قلعه‌نویی» پسرفت داشت/تیم ملی فوتبال «پیر»و ناامیدکننده است

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا خاطر نشان کرد: تیم ایران در خط دفاعی نسبت به سایر خطوط ضعف بسیاری دارد در حالی که ما در زمان کی روش شاهد این بودیم که ایران یکی از تیم‌هایی بود که بسیار در دفاع کم اشتباه بود. تیم قلعه نویی به جای اینکه پیشرفت داشته باشد، پسرفت داشته و این امیدوارکننده نیست.

اقبالی در مورد دیدار بعدی تیم ملی ایران مقابل قطر در فینال تورنمنت چهار جانبه اردن گفت: شناخت خوبی از تیم ملی قطر تحت هدایت کی روش ندارم. آنها نشان داده اند که از تیم‌های سطح اول آسیا فاصله زیادی دارند و در دیدار اول خود هم مقابل عراق در ضربات پنالتی موفق شدند آنها را شکست دهند. مسابقه با این تیم‌ها نمی‌تواند بازیکنان تیم ملی را محک بزند قطعاً باید با تیم‌هایی رو به رو شویم که ما را وارد چالش کنند نه اینکه هیچ نکته مثبتی برای ما نداشته باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با دیدارهای حریفان ایران از جمله ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان در فیفادی در مقایسه با مسابقات تیم ملی توضیح داد: تیم‌هایی مانند ژاپن که به درجه‌ای از قدرت رسیده اند که خیلی راحت مقابل برترین‌های جهان قرار می‌گیرند و با برتری قاطع از زمین خارج می‌شوند، مطمئنا از الان به فکر موفقیت در جام جهانی ۲۰۲۶ هستند. اگر همین تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و… با نفرات اصلی خود پا به جام ملت‌ها بگذارند، بعید است ما نتیجه بگیریم و شکست‌های بدی را تجربه خواهیم کرد.

تیم «قلعه‌نویی» پسرفت داشت/تیم ملی فوتبال «پیر»و ناامیدکننده است

او ادامه داد: قلعه نویی مربی است که دوست ندارد ببازد و تیم‌های که با آنها بازی تدارکاتی برگزار می‌کنیم، گواه این موضوع است. نیروی محرک هر تیم، بازیکنان جوان آن بوده که ایران فاقد چنین نفراتی در ترکیب خود است. میانگین سنی بالایی در تیم ملی داریم و اگر جام ملت‌های آسیا را فاکتور بگیریم، باید شدیداً به فکر جام جهانی باشیم.

اقبالی در پایان تصریح کرد: تیم ملی شدیداً نیاز به پوست اندازی دارد و باید در نحوه چیدمان بازیکنان و استفاده از آنها تجدید نظر صورت گیرد. مقابل اردن اصلاً خوب نبودیم و بازیکنانی که در دفاع بودند بسیار ضعیف عمل کردند و پر از اشتباه بودند که امیدوارم در دیدارهای آینده شاهد چنین بازی‌هایی از تیم ملی نباشیم.

منبع: مـهر