کیلیان امباپه با تعداد ۴۲ گل ملی که دو گل آخر در روز جمعه مقابل هلند به ثمر رسید و راهیابی فرانسه به یورو ۲۰۲۴ را قطعی کرد، همچنان به تاریخ‌سازی ادامه می‌دهد و در کشورش در حال حاضر چهارمین گلزن برتر است و بالاتر از میشل پلاتینی (۴۱) قرار دارد. مهاجم پاری‌سن‌ژرمن در سن […]

- سبقت امباپه از مسی و رونالدو/ کیلیان جوان، بهتر از دو فوق‌ستاره فوتبال

کیلیان امباپه با تعداد ۴۲ گل ملی که دو گل آخر در روز جمعه مقابل هلند به ثمر رسید و راهیابی فرانسه به یورو ۲۰۲۴ را قطعی کرد، همچنان به تاریخ‌سازی ادامه می‌دهد و در کشورش در حال حاضر چهارمین گلزن برتر است و بالاتر از میشل پلاتینی (۴۱) قرار دارد.

مهاجم پاری‌سن‌ژرمن در سن ۲۴ سال و تقریبا ۱۰ ماه به رقم ۴۲ گل رسید، آماری که از دست لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در همان سن دور مانده بود. مسی زمانی به آمار ۴۲ گل رسید که ۲۷ سال و یک روز سن داشت و ۸۹ بازی با آبی‌سلسته انجام داده بود، در حالی که رونالدو ۲۸ سال و هفت ماه و یک روز داشت و ۱۰۶ بازی با پرتغال انجام داده بود که به تعداد ۴۲ گل دست یافت.

امباپه همچنین در میانگین گلزنی در تیم ملی نیز از دو بازیکنی که در ۱۵ سال اخیر فوتبال جهان را تسخیر کردند پیشی می‌گیرد، زیرا او هر ۴۲ گل را در ۷۲ بازی به ثمر رساند (۰.۵۸ گل در هر بازی). اما همچنان هم‌تیمی سابق امباپه در پاری‌سن‌ژرمن از او بالاتر قرار می‌گیرد. نیمار با تیم ملی برزیل تنها با ۲۲ سال و ۹ ماه و هفت روز سن و تنها در ۵۹ بازی ۴۲ گل به ثمر رساند (میانگین گل ۰.۷۱).

امباپه با دو گل خود در ورزشگاه یوهان کرایف، از پلاتینی افسانه‌ای پیشی گرفت و به آنتوان گریزمان (۴۴) نزدیک شد. تیری آنری (۵۱) که اکنون بازنشسته شده و اولیویه ژیرو (۵۴) که در صدر رده‌بندی قرار دارد به ترتیب ۹ و ۱۲ گل جلوتر هستند.

فرانسوی‌ها در دیداری دوستانه در روز سه‌شنبه ۱۷ اکتبر به مصاف اسکاتلند می‌روند.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی