حضور مدافعان میانی خوب به چالش بزرگ امیرقلعه نویی تبدیل شده است.

امیر قلعه نویی, پرسپولیس - پرسپولیسی سابق یا پرسپولیسی فعلی؛ قلعه‌نویی کدام یک را انتخاب می‌کند؟

تیم ملی برای تورنمنت اردن راهی این کشور شده و بعد از شکست میزبان در اولین بازی، حالا باید مقابل تیم ملی قطر قرار بگیرد. بازی که جدا از اهمییت‌های معمول، حساسیت ویژه ای برای بازیکنان، کادرفنی و هواداران فوتبال در ایران دارد. دلیل این حساسیت هم به حضور کارلوس کیروش سرمربی سابق تیم ملی روی نیمکت قطری‌ها برمی‌گردد. کیروش که ۳ جام جهانی را با تیم ملی ایران تجربه کرد، حالا در قطر چالش جدیدی را تجربه می‌کند و به زودی مقابل شاگردان سابقش قرار خواهد گرفت.

قلعه نویی تقریبا ترکیب اصلی تیمش را شناخته ولی در قلب خط دفاعی با توجه به حضور چند مدافع میانی خوب، چالش بزرگی را تجربه می‌کند و کمی انتخاب دو مدافع میانی برای او سخت خواهد بود. با توجه به مصدومیت مجید حسینی، در حال حاضر کنعانی‌زادگان، پورعلی‌گنجی، خلیل زاده، حزباوی و دانشگر  ۵ مدافع میانی تیم ملی در اردوی اردن هستند و در بازی نخست هم شاهد زوج کنعانی‌زادگان و خلیل زاده در کنار هم بودیم.

دو مدافعی که سال‌ها در کنار هم بازی کردند و شناخت خوبی از یکدیگر دارند. با این حال در بازی با قطر ممکن است تغییراتی در قلب خط دفاعی شاهد باشیم و بازیکنی مثل پورعلی‌گنجی به جای کنعانی‌زادگان و یا خلیل زاده در ترکیب اصلی قرار بگیرد. احتمال اینکه قلعه نویی دست به کنعانی‌زادگان نزند زیاد است و اگر قرار باشد تغییری در خط دفاع صورت گیرد، پورعلی‌گنجی جایگزین شجاع خواهد شد.

خلیل زاده مدافع مورد علاقه برانکو و اسکوچیچ بود و پورعلی‌گنجی هم مدافع مورد علاقه کیروش و گل محمدی. مرتضی در کنار کنعانی‌زادگان در این فصل در ترکیب پرسپولیس درخشش خوبی داشتند و حالا قلعه نویی از بین مدافع سابق پرسپولیس و مدافع فعلی این تیم باید یکی را در ترکیب اصلی قرار دهد.

منبع: خبـر ورزشی