ابراهیم قاسم‌پور درباره پیروزی ۳ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل اردن، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: تیم ملی بازی قابل قبولی ارائه نکرد. اردن تیم سطح بالا و چندان مطرحی در آسیا نیست و انتظار داشتیم بازی بهتری مقابل این تیم ببینیم. در این مسابقه با خوش‌شانسی پیروز شدیم و خط دفاعی […]

ابراهیم قاسم‌پور درباره پیروزی ۳ بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل اردن، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: تیم ملی بازی قابل قبولی ارائه نکرد. اردن تیم سطح بالا و چندان مطرحی در آسیا نیست و انتظار داشتیم بازی بهتری مقابل این تیم ببینیم. در این مسابقه با خوش‌شانسی پیروز شدیم و خط دفاعی ما عملکرد متزلزلی داشت.

مدافعان ایران اشتباهات مرگباری می‌کردند

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسید هماهنگی لازم میان مدافعان باتجربه ایران وجود ندارد، تصریح کرد: مدافعان ما اشتباهات فاحش و مرگباری مرتکب می‌شدند و اردنی‌ها چند موقعیت خوب را از دست دادند. آنها بازیکنان باکیفیتی نبودند و به نظرم تیم ما مشکل دارد. این عملکرد می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. شاید برخی‌ها، این مسئله را ناشی از ناهماهنگی بدانند. با این حال این بازیکنان سال‌هاست کنار هم تمرین و بازی می‌کنند و نفرات جدیدی به تیم اضافه نشده‌اند.

دوران برخی بازیکنان در تیم ملی تمام شده است

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه کشورمان آینده‌نگری لازم را برای ساختن تیمی جدید نداشته است، خاطرنشان کرد: با خداحافظی ملی‌پوشانی که هشت سال است کنار هم بازی می‌کنند، چه کسانی قرار است به تیم ملی بیایند؟ دوران بازی برخی از بازیکنان در تیم ملی تمام شده و پشتوانه‌ای برای جایگزینی آنها در نظر گرفته نشده است. سال‌ها طول می‌کشد که نسل جدیدی برای تیم ملی بسازیم.

با این سبک بازی مقابل کره و ژاپن نتیجه نمی‌گیریم

قاسم‌پور با انتقاد از سبک بازی تیم ملی ایران بیان کرد: ژاپن چهار گل به آلمان، ترکیه و کانادا زد؛ مگر می‌توانید چنین اشتباهاتی مقابل چنین تیم‌هایی مرتکب شوید؟ اگر بازیکنان جوان و کم‌تجربه اشتباه می‌کردند، می‌گفتیم که این بازیکنان تجربه ندارند. در خیلی جاها مشکل داشتیم و نتوانستیم حریف را به‌خوبی پرس کنیم. با این سبک بازی نمی‌توانیم مقابل کره جنوبی و ژاپن نتیجه بگیریم.

با توجه به عملکرد ایران و سایر مدعیان، باید بگویم امیدی برای قهرمانی نیست!

«با توجه به عملکرد سایر مدعیان قهرمانی جام ملت‌های آسیا، چه شانسی می‌توان برای موفقیت تیم ملی ایران در این مسابقات متصور بود؟»، وی در پاسخ به این پرسش عنوان کرد: با نگاه به عملکرد ایران و نیز بازی‌های کره جنوبی و ژاپن، باید بگوییم امیدی نیست! نمی‌توانیم تیم ملی را براساس یک بازی قضاوت کنیم و شاید روز دیدار با اردن روز ما نبوده است. با این حال وقتی شرایط تیم‌ها را مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که روی کاغذ شانس قهرمانی نداریم.

۴۵ دقیقه دفاع مقابل اردن یعنی زیبا بازی کردیم؟/ دوران برخی بازیکنان در تیم ملی تمام شده است

امیدوارم اتفاقات به سود ما رقم بخورد

کارشناس فوتبال کشورمان با تمجید از سطح فنی ملی‌پوشان کشورمان به تسنیم گفت: فوتبال ایران ضعیف نیست و بازیکنان باتجربه خوبی در تیم ملی بازی می‌کنند که در لیگ‌های معتبر دنیا حضور دارند. در فوتبال گاهی پیش می‌آید که یک تیم در بهترین شرایط شکست می‌خورد و یک تیم در بدترین شرایط پیروز می‌شود. امیدوارم این اتفاقات به سود ما رقم بخورد. در حالت عادی اما چیزی نکاشتیم که بخواهیم برداشت ویژه‌ای داشته باشیم.

اگر زیبا بازی کنید، ۴۵ دقیقه مقابل اردن دفاع می‌کنید؟

قاسم‌پور در مورد اینکه امیر قلعه‌نویی گفته بود تیم ملی بازی زیبایی مقابل اردن ارائه کرده، اظهار کرد: او نظر خودش را گفته است و ما هم نظرمان را می‌گوییم. آیا اگر زیبا بازی کنید، مجبورید ۴۵ دقیقه مقابل اردن دفاع کنید؟ ۸۰ درصد بازی در نیمه دوم در اختیار اردن بود و حریف موقعیت‌های مسلمی را از دست داد. اگر پنالتی اردن تبدیل به گل می‌شد، چه اتفاقی می‌افتاد؟

بازیکنان کره و ژاپن در هر ۱۰ مسابقه مرتکب اشتباه بزرگ می‌شوند

وی به تمجید از مهرداد محمدی زننده گل سوم ایران پرداخت و تصریح کرد: پس از پنالتی از دست رفته اردن، مدافعان این تیم اشتباه کردند که بازیکن ما با استفاده از هوش خودش توانست گل سوم را به ثمر برساند. بازیکنان بزرگ جهان هم اشتباهات فاحشی می‌کنند، اما این اتفاقات برای تیم‌های قدرتمند مانند کره جنوبی و ژاپن به ندرت رخ می‌دهد و چنین تیم‌هایی در هر ۱۰ بازی مرتکب چنین اشتباهی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: واکنش مهدی طارمی به ماجرای برنامه تلویزیونی؛ امیدوارم صداوسیما با تیم ملی و فدراسیون مهربان باشد/ اجازه بدهید این گروه کارش را انجام دهد

منبع: خبـر ورزشی