به گزارش زیرنویس، سردار عباسعلی محمدیان عصر یکشنبه در حاشیه برپایی میز خدمت فاتب در مسجد «حسین شهید» خیابان استاد حسن بنا اظهار کرد: در برخی مناطق از جمله میدان شوش و هروی که مواد مخدر به صورت آشکار به فروش می‌رسید، برخوردهای لازم با افراد متخلف انجام و اکنون دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی نیستیم. […]

به گزارش زیرنویس، سردار عباسعلی محمدیان عصر یکشنبه در حاشیه برپایی میز خدمت فاتب در مسجد «حسین شهید» خیابان استاد حسن بنا اظهار کرد: در برخی مناطق از جمله میدان شوش و هروی که مواد مخدر به صورت آشکار به فروش می‌رسید، برخوردهای لازم با افراد متخلف انجام و اکنون دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی نیستیم.

وی با اشاره به اینکه ماموران به صورت شبانه‌روزی برای تامین امنیت در شهر حضور دارند، افزود: اینکه یک سری افراد قانون‌شکنی کردند از جمله در حوزه حجاب که این موضوع موجب گلایه مردم است ولی دشمن آن را دستاورد خود برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی معرفی می‌کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: بر اساس پیام مقام معظم رهبری در مشهدالرضا که فرمودند «اگر مردم می‌دانستند چه سیاست و توطئه‌ای پشت کشف حجاب است، متوجه تبعات آن می‌شدند» باید مردم را با این نقشه‌ها آشنا کنیم؛ دشمن می‌خواست هنجارشکنی در حوزه عفاف و حجاب را در برخی مناطق رواج و همان وضعیت را به دیگر شهرها رواج دهد.

سردار محمدیان ادامه داد: فرمانده فراجای کشور برای مقابله با این کار و توقف اقدامات بعضا سازمان یافته از سوی برخی افراد، تیم‌های مختلفی را به سمت آن مناطق اعزام کرد هر چند دشمنان به دنبال قبح‌شکنی بودند ولی نیروی انتظامی کار خود را آغاز و اجازه ورود به افراد بی حجاب را به آنجا نداد و در ادامه حتی یک سری مراکز خرید را نیز پلمب کردند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی ایستاد تا به قانون‌شکنان ثابت کند که قانون و مردم حرف اول را می‌زنند، تاکید کرد: یک سری ابزارها از جمله جریمه پیامکی تا سه بار برای رانندگان خودروهایی که سرنشینان کشف حجاب کنند که بعد از سه بار توقیف وسیله نقلیه را بدنبال دارد، در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: با افرادی که در حوزه عفاف و حجاب به صورت عمد هنجارشکنی می‌کنند برخورد قانونی می‌کنیم و تاکنون اقدامات پلیس باعث کاهش آمار جرایم در این حوزه شده ولی موفقیت بیشتر در این راستا نیازمند همکاری مردم است.

سردار محمدیان سپس با محکومیت اقدامات رژیم اشغالگر صهیونسیتی گفت: امیدواریم خداوند به همه رزمندگان توان و قدرت بدهد که با رژیم اشغالگر مقابله کنند البته طوفان‌الاقصی فتح بابی بابی است برای نابودی اسراییل و پیش‌بینی مقام معظم رهبری که فرمودند اسراییل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، محقق می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به درخواست امام جماعت مسجد «حسین شهید» برای برداشتن دوربین طرح پلاک زوج و فردی که ابتدای ورودی خیابان مسجد نصب شده‌است، اظهار کرد: دوربین‌های پلاک زوج و فرد نباید در زمان اقامه نماز فعال باشد تا نمازگزاران به راحتی به مسجد بیایند، این موضوع به همکاران راهور ارجاع و قطعا پیگیری می‌شود.

سردار محمدیان یادآور شد: مردم این محل در حوزه کلانتری‌ها، پلیس آگاهی، پلیس امنیت و دیگر پلیس‌های تخصصی هر مشکلی دارند، امشب در میز خدمت آنها را اعلام کنند و بدانند این تقاضاها تا رفع مشکل از سوی همکارانم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با ابلاغ سلام گرم سردار رادان فرمانده فراجا و اشاره به تاکید ایشان برای رسیدگی به مشکلات مردم تاکید کرد: اگر در مساجد حضور پیدا کنیم و به صحبت‌های مردم گوش کنیم، می‌توانیم مشکلات آنها را زودتر حل کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: برای اینکه شهروندان و مردم امنیت داشته باشند، گشت‌های کلانتری به صورت مستمر در مناطق حضور دارند؛ این شاخص نیز در ارزیابی کلانتری‌ها تاثیرگذار است.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه در حوزه امنیت و سرعت حضور ماموران در صحنه‌های عملیات مختلف پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است، اضافه کرد: گشت‌های موتوری را برای ماموران فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و همچنین کلانتری‌ها فعال کردیم تا ماموران انتظامی بتوانند در کمترین زمان ممکن برای حل مشکلات مردم در محل حاضر شوند.

وی یادآور شد: سرقت که یکی از گلایه‌های مردم است، رابطه مستقیم با وضعیت اقتصادی، بیکاری و اعتیاد دارد؛ تحریم‌های بین‌المللی باعث فشار اقتصادی شده و سرقت‌های خرد به همین دلیل از سوی معتادان افزایش پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در زمینه کاهش سرقت‌های مهم با همکاری خوب قوه قضاییه دیگر سارقان سابقه دار به سادگی آزاد نمی‌شوند.

وی تاکید کرد: همچنین با همکاری فراجا و قوه قضاییه کنترل سارقان سابقه‌دار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که قطعا باعث کاهش ۳۰ درصدی سرقت‌های خرد می‌شود.

منبع خبر: رکنـا