Farrokh Hesabi – شکست یکشنبه شب نروژ مقابل اسپانیا، این تیم را با ۱۰ امتیاز از هفت بازی در گروه A انتخابی یورو ۲۰۲۴ سوم کرد، به این معنی که ارلینگ هالند، مارتین اودگارد و دیگر بازیکنان نروژ نمی توانند بالاتر از اسکاتلند یا اسپانیا قرار بگیرند و در نتیجه صعود به جام ملتها از […]

Farrokh Hesabi – شکست یکشنبه شب نروژ مقابل اسپانیا، این تیم را با ۱۰ امتیاز از هفت بازی در گروه A انتخابی یورو ۲۰۲۴ سوم کرد، به این معنی که ارلینگ هالند، مارتین اودگارد و دیگر بازیکنان نروژ نمی توانند بالاتر از اسکاتلند یا اسپانیا قرار بگیرند و در نتیجه صعود به جام ملتها از طریق رقابتهای انتخابی را از دست داده اند.

در واقع هالند پس از ناکامی حضور در جام جهانی ۲۰۲۲، به خداحافظی با مسابقات قهرمانی اروپا هم نزدیک است، در کنار او مارتین اودگارد هم باید با یک ناکامی بزرگ در دوران حرفه‌ای خود مواجه شود.

اسپانیا پس از از دست دادن حضور در یورو ۱۹۹۲ سوئد، اکنون برای ۱۶ تورنمنت مهم متوالی شامل یورو و جام جهانی واجد شرایط شده و با صلابت صعود کرده است.

در همین حال، یورو ۲۰۲۴ تنها دومین تورنمنت بزرگ بین المللی خواهد بود که از سال ۱۹۹۸ یک تیم اسکاتلندی در آن حضور دارد.

پیروزی ۱-۰ یکشنبه شب تیم ملی اسپانیا، عملاً به شانس نروژ پایان می‌دهد و تقریباً این تیم از جمع راه‌یافتگان به تورنمنت بعدی در خاک آلمان خارج می‌شود. بازی سرنوشت ساز نروژ برای تعیین صدرنشین گروه A با تک گل گاوی به سود اسپانیا تمام شد.

در این بازی حساس ارلینگ هالند یک از شانس‌های گلزنی نروژ بود اما او در بیست و هشتمین بازی ملی نتوانست گل ۲۸ را به ثمر برساند.

ناکامی‌های تمام‌نشدنی بچه غول در تیم ملی/ هیچ تورنمنت بزرگی جای تو نیست!

این مهاجم به طور کامل توسط مدافعان اسپانیا به خصوص آیمریک لاپورته محافظت شد و نتوانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه اسپانیا ایجاد کند.

برای نروژ، فعلا شانس حضور در دور پلی آف وجود دارد. این مسابقات قرار است در ماه مارس برگزار شود و باید دید هالند می‌تواند این ماموریت را به درستی انجام دهد یا خیر.

تیم ملی مردان نروژ از سال ۲۰۰۰ تاکنون جواز حضور در جام جهانی یا یورو را کسب نکرده است و حتی حضور بازیکنان بزرگی مثل هالند و اودگارد که در تیمهای منچسترسیتی و آرسنال نقشی کلیدی دارند نیز نتوانست به این تیم کمک کند.

منبع: خبـر ورزشی