زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی رسانه‌های عبری زبان از آتش بس انسانی در نوار غزه سخن می‌گویند و می‌کوشند دشمن صهیونیستی را حامی غیرنظامیان معرفی کنند که شب گذشته جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شدیدترین حملات را علیه غزه انجام دادند و این حملات همچنان ادامه دارد. حملات هوایی و توپخانه ای دشمن صهیونیستی علیه […]

زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی رسانه‌های عبری زبان از آتش بس انسانی در نوار غزه سخن می‌گویند و می‌کوشند دشمن صهیونیستی را حامی غیرنظامیان معرفی کنند که شب گذشته جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شدیدترین حملات را علیه غزه انجام دادند و این حملات همچنان ادامه دارد.

حملات هوایی و توپخانه ای دشمن صهیونیستی علیه غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران مناطق مختلف نوار غزه از جمله خیابان‌های شرق جبالیا واقع در شمال غزه هستند.

در جریان بمباران منازل مسکونی در خان یونس تعدادی از فلسطینی‌ها به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه شمال و شرق نوار غزه نیز ادامه دارد. شبکه المیادین از بمباران مقر دفاع مدنی فلسطین در نوار غزه و شهادت پنج تن از نیروهای این مقر و مجروحیت هشت تن دیگر خبر داد.

لازم به ذکر است که شب گذشته غزه شاهد شدیدترین حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی بود به طوری که این حملات هشت ساعت پیاپی ادامه داشت.

بمباران نهادهای امدادرسان غزه/ اوضاع فاجعه‌بار زنان باردار فلسطین

بمباران دفتر امدادرسانی و آتش نشانی غزه

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که این حمله رژیم صهیونیستی یک جنایت جنگی دیگر است که اشغالگران صهیونیست آن را در نوار غزه مرتکب شده‌اند.

دفاع مدنی یک نهاد غیرنظامی است که خدمات امدادرسانی و آتش نشانی ارائه می‌دهد. دفتر اطلاع رسانی دولت تاکید کرد که نهادهای بین المللی باید فوراً برای حمایت از نیروهای دفاع مدنی در غزه وارد عمل شوند.

مقاومت فلسطین در بالاترین سطح از آمادگی قرار دارد

منابع فلسطینی اعلام کردند که هیچ تحرک و عملیات زمینی از سوی دشمن صهیونیستی رصد نشده و اوضاع میدانی در مناطق مرزی شرقی و شمالی غزه مانند قبل است.

این منابع تاکید کردند که دشمن صهیونیستی قصد دارد با انجام عملیات روانی، روحیه شهروندان و نیروهای مقاومت را تضعیف کند اما مقاومت فلسطین همچنان در بالاترین سطح از آمادگی قرار داشته و تحرکات دشمن را حتی در داخل اراضی اشغالی رصد می‌کند.

ادعای رسانه‌های صهیونیستی درباره آتش بس ۵ ساعته در غزه

المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان: آتش بس از ساعت ۹ صبح به وقت محلی به مدت ۵ ساعت در نوار غزه اجرایی می‌شود.

این آتش بس با هدف خروج خارجی‌ها از نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح صورت می‌گیرد.

هنوز موضع گیری از سمت فلسطینی‌ها در خصوص این آتش بس ادعایی رژیم صهیونیستی مطرح نشده است.

بمباران نهادهای امدادرسان غزه/ اوضاع فاجعه‌بار زنان باردار فلسطین

تهدید صهیونیست‌ها مبنی بر بمباران محموله‌های بشردوستانه در غزه!

خبرنگار شبکه المیادین همچنین گزارش داد که ۱۰۰ کامیون حامل هزار تُن کمک‌های بشردوستانه منتظر ورود به نوار غزه از سمت مصر هستند.

بر اساس این گزارش، گذرگاه رفح دیگر برای عبور و مرور این کامیون‌ها قابل استفاده نیست و احتمالاً از سمت گذرگاه کرم ابوسالم این اقدام صورت می‌گیرد.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که اشغالگران صهیونیست خواهان بازرسی تک تک این کامیون‌ها و کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شده‌اند و تهدید کرده‌اند اگر کامیونی بدون موافقت آنها وارد این منطقه شود هدف قرار گرفته و بمباران می‌شود!

۵۰ هزار زن باردار در غزه با وضعیتی فاجعه‌بار روبه رو هستند

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار زن باردار در نوار غزه در آستانه فروپاشی سیستم بهداشت در این منطقه با وضعیت فاجعه‌باری مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که حدود ۵۰۰۰ نوزاد ماه آینده در شرایط بسیار سخت و غیرقابل تصوری به دنیا بیایند.

بمباران نهادهای امدادرسان غزه/ اوضاع فاجعه‌بار زنان باردار فلسطین

شهادت یک فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به «عقبه جبر»

از سوی دیگر نظامیان صهیونیست بامداد امروز به نابلس، بیت لحم، الخلیل و اردوگاه عقبه جبر در اریحا یورش بردند.

در جریان این یورش نظامیان اشغالگر به مناطق مذکور ده‌ها فلسطینی بدون دلیل بازداشت شدند.

همچنین یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر در اریحا با شلیک به سمت ساکنان این اردوگاه همراه بود که به دنبال آن یک جوان فلسطینی به شهادت رسید.

بمب‌های ویرانگری که برای نخستین بار استفاده می‌شود

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که نظامیان صهیونیست از سلاح‌هایی استفاده می‌کنند که با استاندارهای ناتو همخوانی داشته و شبیه سلاح‌های نیروهای ناتو است!

این در حالیست که رسانه‌های خبری پیش از این بارها به استفاده از بمب‌های حاوی فسفر سفید توسط نظامیان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها که استفاده از آنها در عرصه بین الملل ممنوع است اشاره کرده‌اند.

منابع فلسطینی نیز در گفت‌وگو با المیادین اعلام کردند که بمب‌های استفاده شده توسط اشغالگران صهیونیست علیه فلسطینی‌ها دارای قدرت تخریبی بسیار بالایی بوده و صهیونیست‌ها پیشتر، از این بمب‌ها استفاده نکرده بودند.

بمباران نهادهای امدادرسان غزه/ اوضاع فاجعه‌بار زنان باردار فلسطین

افزایش آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده / هلاکت فرمانده گردان ۷۵

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت فرمانده گردان ۷۵ در جریان عملیات روز گذشته نیروهای مقاومت لبنان در مرزهای مشترک خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اسامی نظامیان صهیونیست جدیدی را که در جریان عملیات طوفان الاقصی تاکنون به هلاکت رسیده‌اند منتشر کرد.

با اعلام اسامی جدید، آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در عملیات طوفان الاقصی به ۲۹۱ افسر و سرباز می‌رسد.

در حال تکمیل

منبع: مـهر