تلویزیون در کشور ما رسانه ملی و بدون رقیب است و نقش بسیار مهمی در پیشرفت فوتبال و سایر ورزش‌ها بازی می‌کند و هیچ مدیری در کشور نمی‌تواند تلویزیون را نادیده بگیرد. هر زمان بین صداوسیما و یک فدراسیون ورزشی اختلافی ایجاد شده دودش به چشم ورزش و علاقه‌مندان رفته است. از ابتدای بازگشت مهدی […]

- استفاده ابزاری فدراسیون فوتبال از تیم ملی و مهدی طارمی/ ورود ستاره یوزها به دعوا به نفع هیچ‌کس نیست!

تلویزیون در کشور ما رسانه ملی و بدون رقیب است و نقش بسیار مهمی در پیشرفت فوتبال و سایر ورزش‌ها بازی می‌کند و هیچ مدیری در کشور نمی‌تواند تلویزیون را نادیده بگیرد. هر زمان بین صداوسیما و یک فدراسیون ورزشی اختلافی ایجاد شده دودش به چشم ورزش و علاقه‌مندان رفته است.

از ابتدای بازگشت مهدی تاج به فوتبال سازمان صداوسیما باب نقد در مورد عملکرد او را باز کرد و بارها در همین ۴۰۰ روز دو طرف به چالش خوردند. در آخرین قطعه از این پازل شبکه ورزش در برنامه شب‌های فوتبالی با دعوت از کارشناسانی عملکرد فدراسیون تاج را نقد کرد و ۹۴ درصد مردم نیز مثل سه کارشناس برنامه و سایر اهالی خانواده فوتبال نظری مشابه داشتند. اگر از الان تا هزار سال دیگر روزی یک برنامه نیز ساخته شود، کسی نمی‌تواند به عملکرد فدراسیون تاج نمره قبولی بدهد؛ از هیچ زاویه و با هیچ نگاهی!

به شکل طبیعی فدراسیون هم باید از خود در برابر هر نقدی دفاع ‌کند. راه منطقی آن بود که مدیران این مجموعه در برنامه حاضر و از عملکرد خود دفاع و دلایل اتفاقات را توضیح دهند.

اما فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب و غریب پای تیم ملی را وسط کشید! تیمی که همه مدعی‌اند برای همه مردم ایران است و نباید قداست و محبوبیتش لکه‌دار شود. ابتدا امیر قلعه‌نویی بعد از بازی با اردن به میدان آمد که باز با توجه به سرمربی بودن او و جایگاهش در تاریخ فوتبال به عنوان یک کارشناس بزرگ، می توان این اتفاق را هضم کرد. اگرچه زمان گفتن این حرف‌ها اصلا بعد از بازی تیم ملی نبود. اما وقتی مهدی طارمی ستاره فوتبال ایران وسط می‌آید دیگر چه باید بگوییم؟ هرجور به این داستان نگاه کنیم بوی استفاده از محبوبیت تیم ملی برای سفید کردن فدراسیون می‌آید!

مصاحبه مهدی طارمی را بخوانید: واکنش مهدی طارمی به ماجرای برنامه تلویزیونی؛ امیدوارم صداوسیما با تیم ملی و فدراسیون مهربان باشد/ اجازه بدهید این گروه کارش را انجام دهد

اما طارمی با قلعه‌نویی خیلی فرق دارد. در تمام دنیا جایگاه بازیکن مشخص است. هر چقدر هم بزرگ باشد در مسائل کلان مدیریتی دخالت نمی‌کند. از مسی و رونالدو گنده‌تر داریم؟ شنیده‌اید آن‌ها در مورد فدراسیون یا تلویزیون کشورشان حرف بزنند یا در اختلافی ورود کنند؟

نگاه کنید به پدیده بازیکن‌سالاری که هرگاه در فوتبال ما اوج گرفته ضرر کرده‌ایم. مهدی طارمی قبلا چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی نشان داده که استعداد ورود به حاشیه را دارد و هر زمان او وارد شده، تیم ملی لطمه خورده است. ماجراهای زمان اسکوچیچ را هنوز همه به یاد دارند و هیچ‌کس در این فوتبال نیست که از آن اتفاقات دفاع کند. حالا چرا باید دوباره پای یک بازیکن به اختلاف بین فدراسیون و تلویزیون باز شود؟

مهدی طارمی و سایر بازیکنان باید روی مسابقات تیم ملی تمرکز کنند. آن‌ها باید برای ۸۵میلیون ایرانی بدوند و گل بزنند. تیم ملی و مهدی طارمی متعلق به فدراسیون یا شخص مهدی تاج نیست که در مسائل و مشکلات مربوط به او ورود کنند!

وقتی برای یک دلیل یا یک هدف -هر چقدر هم که مثبت و مهم باشد- پای بازیکن را به قضیه باز می‌کنیم شروع ماجرا با ماست و پایانش دیگر از کنترل ما خارج می‌شود! مهدی طارمی و امثال او به خود حق می‌دهند بعد از این داستان در هر مسئله‌ای ورود کنند و قطعا مدیریت کردن آن‌ها برای شخص مهدی تاج امیر قلعه‌نویی سخت‌تر خواهد شد.

کاش این اشتباه هرگز اتفاق نمی‌افتاد…

منبع: خبـر ورزشی