پرسپولیس روزهای ملتهبی را پشت سر می‌گذارد و در طول یک هفته گذشته، در زمینه حاشیه‌سازی با موفقیت توانسته گوی سبقت را از حریف سنتی برباید! درحالی ‌که اردوگاه استقلال پس از مدت‌ها کشمکش تازه به آرامش نسبی رسیده، قهر یحیی گل‌محمدی و اعتصاب بازیکنان پرسپولیس این تیم را در کانون توجهات قرار داد. هرچند […]

- بدترین فصل پرسپولیس با گل‌محمدی/ وضعیت نگران‌کننده ورودی‌ها با یک نیمکت‌نشینی عجیب!

پرسپولیس روزهای ملتهبی را پشت سر می‌گذارد و در طول یک هفته گذشته، در زمینه حاشیه‌سازی با موفقیت توانسته گوی سبقت را از حریف سنتی برباید! درحالی ‌که اردوگاه استقلال پس از مدت‌ها کشمکش تازه به آرامش نسبی رسیده، قهر یحیی گل‌محمدی و اعتصاب بازیکنان پرسپولیس این تیم را در کانون توجهات قرار داد. هرچند که پیش از تمام اینها هم شاهد کسر یک امتیاز از سرخپوشان بودیم. در عین حال اما رخدادهای این باشگاه از یک زاویه دیگر هم قابل تامل است؛ اینکه انگار تا اینجای فصل، خروجی‌های پرسپولیس عملکرد موفق‌تری نسبت به ورودی‌های این تیم داشته‌اند!

چشم و چراغ رقبا

پرسپولیس بازیکن مازادی مثل لئاندرو پریرا داشت که اصلا از اول نباید جذب می‌شد و الان هم خبر خاصی از او نیست. این برزیلی بعد از پایان فصل به‌واسطه درگیری لفظی‌اش با کمال کامیابی‌نیا خبرساز شد و بعد هم خلاص. شیخ‌دیاباته هم از نظر آمادگی بدنی در چنان وضعیت بدی بود که نتوانست به سرخپوشان کمک کند و بعید است اگر تیمی بیابد، برای آن تیم هم مفید باشد. با این حال وضعیت بقیه خروجی‌های سرشناس پرسپولیس بهتر است. سیامک نعمتی و مهدی عبدی، ۲ نفری بودند که با نظر مستقیم یحیی گل‌محمدی کنار گذاشته شدند و هر دو به تراکتور رفتند. سیامک حالا کم‌کم به یکی از بازیکنان مورد اتکای پاکو خمز تبدیل شده و مقابل آلومینیوم اراک هم موفق به گلزنی شد. در مورد عبدی هم مطالب زیادی نوشته شده که وجه اشتراک آنها، امید به احیای این بازیکن در تبریز بوده است؛ مهاجمی که فعلا ۲گل برای تیم جدیدش به ثمر رسانده است. عیسی آل‌کثیر هم بازیکنی بود که برخلاف میل یحیی گل‌محمدی جدا شد. احتمال داده می‌شد که او در سپاهان اثرگذار باشد و در همین راستا زمانی که بعد از چند هفته غیبت کارش را شروع کرد، بلافاصله موفق به دبل گلزنی در دیدار با نفت آبادان شد. کمال کامیابی‌نیا هم بعد از رفع مصدومیتی که ابتدای فصل داشت، در ذوب‌آهن فرصت بازی پیدا کرده و فعلا روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد.

۲گل و یک رباط پاره

بازیکنان ورودی پرسپولیس اما داستان‌های خودشان را دارند. البته که محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع خوبی است و بلافاصله بعد از حضور در پرسپولیس به ترکیب اصلی رسیده اما این مسئله به قیمت نیمکت‌نشینی محض گئورگی گولسیانی تمام‌شده که انتقادهایی را به‌دنبال آورده است. خیلی‌ها می‌پرسند آیا حیف نیست گولسیانی بیرون بنشیند؟ مسعود ریگی هم هر از گاهی که به بازی گرفته شده عملکرد بدی نداشته اما گویا یحیی گل‌محمدی همچنان میلاد سرلک را به او ترجیح می‌دهد؛ البته اگر مصدوم یا محروم نباشد. بحث‌برانگیزترین خرید پرسپولیس شهاب زاهدی بوده که فعلا در خط حمله انتظارات را برآورده نکرده است. نبیل باهویی را هم که اساسا یحیی قبول ندارد و فعلا بازی نداده. یاسین سلمانی شاید می‌توانست بهترین خرید تابستان پرسپولیس باشد که در کمال بدشانسی رباط صلیبی پاره کرد و احتمالا کل فصل را از دست خواهد داد. خریدهای جدید سرخپوشان، تاکنون فقط ۲گل برای این تیم زده‌اند؛ یکی شهاب زاهدی و دیگری یاسین سلمانی.

منبع: خبـر ورزشی