به گزارش خبرنگار مهر، سردار دلاور القاصی مهر پیش از ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی و تعاملی معتمدین محلی که به مناسبت هفته انتظامی برگزار شد اظهار داشت: پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی محور اقدامات پلیس بوده و موفقیت در این عرصه، مستلزم مشارکت و همدلی مردم و حمایت سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی […]

به گزارش خبرنگار مهر، سردار دلاور القاصی مهر پیش از ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی و تعاملی معتمدین محلی که به مناسبت هفته انتظامی برگزار شد اظهار داشت: پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی محور اقدامات پلیس بوده و موفقیت در این عرصه، مستلزم مشارکت و همدلی مردم و حمایت سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی از عوامل انتظامی است.

وی دهیاران و معتمدین محلی را بازوان توانمند پلیس در افزایش احساس امنیت روستاییان و پیشگیری از جرایم در جامعه روستایی معرفی کرد و عنوان داشت: دهیاران و معتمدان با توسعه آموزش‌های همگانی و دعوت روستاییان به کاربردی کردن هشدارهای انتظامی می‌توانند نقش مهمی را در پیشگیری از جرایم و ایجاد کنیم.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ضمن تشریح برخی اقدامات مشترک پلیس و دهیاری‌ها در ایجاد نظم و امنیت اجتماعی بیان داشت: ارتقا امنیت روستاهای شهرستان‌ها از برنامه‌های اولویت دار این مجموعه انتظامی است که موفقیت در این عرصه نیازمند تعامل مطلوب و سازنده دهیاران و معتمدین محلی با پلیس است.

القاصی مهر در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه شدن آن به عنوان یک فرهنگ در جامعه را مورد تأکید قرار داد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: تعامل با معتمدین پلیس و استفاده از ظرفیت آن‌ها که حلقه ارتباطی بین پلیس و مردم هستند از اولویت‌های فراجا در برقراری نظم و امنیت پایدار برای شهروندان است.

منبع: مـهر