سازمان لیگ در یک نشست فوری درخواست مهدی رحمتی سرمربی تیم نساجی را بررسی خواهد کرد

تیم نساجی قایمشهر, سازمان لیگ, مهدی رحتمی - درخواست مهم سرمربی لیگ برتری در نشست فوری سازمان لیگ

سازمان لیگ این فصل به منظور کاهش هزینه تیم‌های لیگ برتری که دستور سازمان بازرسی کل کشور بوده قوانین جدیدی را در نقل و انتقالات ایجاد کرده که یکی از آنها از بین بردن سهمیه زیر ۲۵ ساله‌ها بوده است.

پیش از  این تیم‌ها می‌توانستند از سه بازیکن در لیست زیر ۲۵ ساله‌ها استفاده کنند که این در صورتی محقق می‌شد که بازیکن در سن ۲۳ سالگی در همان باشگاه بازی می‌کرده و می‌توانسته در سن ۲۴ سالگی و ۲۵ سالگی هم در این لیست قرار بگیرد که این سهمیه این فصل برداشته شده و بیشتر بازیکنان دراین شرایط سنی از لیست تیم‌ها دور شده اند، به این خاطر که بر اساس قوانین جدید جز بازیکنان بزرگسال محسوب می‌شوند و محدویت جذب بازیکنان بزرگسال موجب کاهش بازیکنان زیر ۲۵ ساله در ترکیب تیم‌های لیگ برتری شده است.

نمونه اش این قانون موجب شد علیرضا رضایی اردوی تیم آبی را ترک کند.

مهدی رحمتی امروز در مصاحبه اش پیرامون این موضوع گفت: «تیم ما امسال دستخوش تغییرات زیادی شده است. با توجه به برداشتن سهمیه زیر ۲۵ سال، سه بازیکن ۲۴ ساله ما سهمیه بزرگسال را پر کرده‌اند. دوست نداریم کسی به ما ترحم کند. طبق برنامه‌ اعلام شده بازی ‌می‌کنیم و از این بابت مشکلی نداریم اما خواستار حق قانونی خودمان هستیم. می‌خواهیم سهمیه زیر ۲۵ سال را برگردانند یا دست کم مثل سایر لیگ‌های آسیایی سهمیه بزرگسال ۲۰ بازیکن شود تا بتوانیم چند بازیکن دیگر به ترکیب خود اضافه کرده و متضرر نشویم. ابتدای فصل خیلی‌ها به من ایراد گرفتند چرا ۱۰ سهمیه پایه را به لیست بزرگسالان اضافه کردم. از تیم جوانان و امید بازیکن آوردیم.»

قرار است این درخواست در روزهای آتی درنشست مهم سازمان لیگ مورد بررسی قرار بگیرد. البته هر گونه تغییراتی منوط به نیم فصل یا ابتدای فصل آینده خواهد بود.

منبع: خبـر ورزشی