تیم‌های فوتبال بلژیک و سوئد در حالی شب گذشته (دوشنبه) در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۴ در ورزشگاه کینگ بائودوین شهر بروکسل به مصاف هم رفتند که این بازی که نیمه اولش با نتیجه یک – یک پایان یافت، به دلیل تیراندازی مرگباری که بیرون این ورزشگاه رخ داد و منجر به کشته شدن دو هوادار […]

- شفاف‌سازی یوفا درباره اتفاقات تلخ و باورنکردنی بروکسل/ تروریست داعشی دستگیر شد؟

تیم‌های فوتبال بلژیک و سوئد در حالی شب گذشته (دوشنبه) در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۴ در ورزشگاه کینگ بائودوین شهر بروکسل به مصاف هم رفتند که این بازی که نیمه اولش با نتیجه یک – یک پایان یافت، به دلیل تیراندازی مرگباری که بیرون این ورزشگاه رخ داد و منجر به کشته شدن دو هوادار سوئدی و زخمی شدن یک شهروند بلژیکی شد، به حالت تعلیق درآمد.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد؛ «در پی وقوع حمله تروریستی مشکوک در بروکسل، پس از مشورت با دو تیم و مقامات پلیس محلی، تصمیم گرفته شد که بازی بین دو تیم بلژیک و سوئد در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۴ لغو شود. اطلاع‌رسانی بیشتر در زمان مناسب انجام خواهد شد».

پس از به تعلیق درآمدن بازی، پلیس بلژیک تا چند ساعت اجازه خروج هواداران از ورزشگاه را نداد تا از ایمن بودن فضای بیرونی ورزشگاه مطمئن شود. در نهایت پلیس و نیروهای امنیتی پس از اطمینان از این موضوع اجازه خروج را به آنها داد. دادستانی بلژیک اعلام کرده که قربانی سوم که مجروح شده، یک راننده تاکسی است اما جانش در خطر نیست.

گفته می‌شود فردی که اقدام به تیراندازی کرده و خود را از اعضای گروه تروریستی داعش معرفی کرده، بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط پلیس بلژیک بازداشت شده است.

در همین ارتباط بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی