با آغاز نخستین هفته المپیک ورزش‌های الکترونیک؛ به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از کمیته بین المللی المپیک، باخ همچنین خواستار تغییر طرز فکر برای بهره برداری از فرصت‌های هوش مصنوعی شد. وی در خصوص اهمیت روزافزون ورزش‌های الکترونیکی در جنبش المپیک، از جمله اولین […]

با آغاز نخستین هفته المپیک ورزش‌های الکترونیک؛

- تاکید رئیس IOC بر راه اندازی المپیک بازی‌های الکترونیک

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از کمیته بین المللی المپیک، باخ همچنین خواستار تغییر طرز فکر برای بهره برداری از فرصت‌های هوش مصنوعی شد. وی در خصوص اهمیت روزافزون ورزش‌های الکترونیکی در جنبش المپیک، از جمله اولین هفته المپیک ورزش‌های الکترونیک در سنگاپور در اوایل سال جاری گفتگو کرد.
باخ از کمیسیون تازه تأسیس ورزش‌های الکترونیک Esports به رهبری اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری و رئیس کمیته ملی المپیک و ورزش فرانسه، دیوید لاپارتینت خواست تا ایجاد یک «المپیک بازی‌های الکترونیک» را بررسی نمایند. باخ در این خصوص گفت: “این یک شروع امیدوارکننده بود، اما فقط همین است – یک شروع. مثل هر ورزش دیگری است – پس از شروع امیدوارکننده، مسابقه واقعی هنوز در پیش است. برای شرکت موفق در این مسابقه، از کمیسیون جدید ورزش‌های الکترونیک IOC خواسته‌ام که درباره ایجاد المپیک ورزش‌های الکترونیک تحقیق نماید”.
فدراسیون ورزش‌های الکترونیک آسیا از بیانیه توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک، در مورد برنامه ریزی برای ایجاد المپیک بازی‌های الکترونیک در سخنرانی افتتاحیه خود در یکصد و چهل و یکمین نشست IOC در بمبئی، هند استقبال کرد. هفته المپیک ورزش‌های الکترونیک به دنبال مجموعه مجازی المپیک که در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد؛ در سنگاپور برگزار گردید.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا