پریسا ایزدی، کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: امروز در تهران شاهد بارشی نخواهیم بود. با این وجود فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور شامل استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل جنوبی دریای خزر، همچنین نوار شرقی کشور ادامه خواهد داشت. وی افزود: در سواحل جنوبی دریای خزر، در استان گیلان، […]

پریسا ایزدی، کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: امروز در تهران شاهد بارشی نخواهیم بود. با این وجود فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور شامل استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل جنوبی دریای خزر، همچنین نوار شرقی کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در سواحل جنوبی دریای خزر، در استان گیلان، بخش‌های غربی استان مازندران و گلستان شاهد بارش‌هایی با شدت بیشتر خواهیم بود که ممکن است به آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها منجر شود. لذا از هموطنان عزیز خواهشمندیم که امروز در حاشیه رودخانه‌ها ترددی نداشته باشند.

این کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: از امروز تا جمعه وزش باد را شاهد خواهیم بود. در سواحل همچنین شاهد بارش نسبی دما خواهیم بود. در کنار آن بارش‌ها کماکان تا پنج روز آینده ادامه خواهد داشت. فردا در بخش‌های شمال غربی و نواحی غربی و پس از آن در بخش‌های جنوب شرق کشور از جمله ارتفاعات شرقی هرمزگان و بخش‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان نیز شاهد بارش رگبار خواهیم بود.

ایزدی اظهار داشت: در نوار شرقی کشور تا روز پنجشنبه شاهد وزش باد و گرد و غبار خواهیم بود که کاهش دید را به دنبال دارد. لذا از هموطنان عزیز درخواست می‌کنیم که حتماً این موضوع را در برنامه سفرهای خود در نظر داشته باشند.

منبع: مـهر