سجاد اسماعیلی مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه تامین شیرخشک نوزدان اقدامات زیرساختی از چندماه گذشته در سازمان غذا و دارو صورت گرفته است. وی ادامه داد: همچنین بازدیدهای میدانی از گمرک جمهوری اسلامی و کارخانجات تولید کننده و شرکت‌های پخش صورت گرفته است. تصریح کرد: برنامه توزیع شیرخشک براساس نرخ موالید […]

سجاد اسماعیلی مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در زمینه تامین شیرخشک نوزدان اقدامات زیرساختی از چندماه گذشته در سازمان غذا و دارو صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین بازدیدهای میدانی از گمرک جمهوری اسلامی و کارخانجات تولید کننده و شرکت‌های پخش صورت گرفته است.

تصریح کرد: برنامه توزیع شیرخشک براساس نرخ موالید اصلاح شده ۱۴۰۲ به تمامی استان ها ابلاغ شده است و معاونت‌ها موظف به نظارت هستند. همچنین تمام شرکت های تولیدکننده شیرخشک، تولید را افزایش داده اند و شرکت‌های توزیع کننده موظف به توزیع شیرخشک در روزهای تعطیل نیز هستند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این اقدامات باعث شده است که مشکل حادی در تامین شیرخشک نداریم. در حال حاضر مشکل تامین ارز حل شده و برای تامین بازار واردات به صورت مقطعی خواهد بود و پس از اشباع بازار متوقف خواهد شد.

وی ادامه داد: اولین محموله وارداتی وارد گمرک شده است و طی دو هفته آتی تا ۴ میلیون قوطی بعد از کنترل کیفیت توزیع خواهد شد.

توزیع ۴ میلیون قوطی شیرخشک وارداتی طی دو هفته آینده

بیشتر بخوانید:

مشکل کمبود شیرخشک حل می‌شود اما تا یک ماه‌ آینده

۲۳۳۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین