به گزارش زیرنویس، ابراهیم رحیمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست  شهرستان جاسک با اشاره به قرار گیری در فصل کواخی (زنده گیری پرندگان شکاری) گفت: صیاد زنده گیری پرندگان شکاری دستگیر و اداوات زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شد. وی گفت: پرونده این متخلف در حال گذراندن مراحل قانونی است. فرمانده یگان حفاظت محیط […]

به گزارش زیرنویس، ابراهیم رحیمی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست  شهرستان جاسک با اشاره به قرار گیری در فصل کواخی (زنده گیری پرندگان شکاری) گفت: صیاد زنده گیری پرندگان شکاری دستگیر و اداوات زنده گیری پرندگان کشف و ضبط شد.

وی گفت: پرونده این متخلف در حال گذراندن مراحل قانونی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جاسک از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا تخریب زیست محیطی از طریق تماس با سامانه ۱۵۴۰ به نزدیکترین اداره و یا پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند.

برخی از طبیعت دوستان جاسک از افزایش تله گذاری و صید مرغ کپنجیر (مرغ کمنزیل) در روستاهای لیردف جاسک ابراز نگرانی می کنند.

چندی قبل دو مرغ کمنزیل بعد از توقیف شکارچیان در میناب رها سازی شد جریمه شکار این پرنده زیبا ۲٠٠هزار تومان است.

مرغ کپنجیر در گویش مردم جاسک کفنجیر خوانده می شود از پرندهای بومی جنوب شرق ایران است. از نظر ظاهری جنس نر و مادهٔ این پرنده شبیه به هم بوده ولی جنس نر کمی بزرگتر است. طول بدن این پرنده حدوداً ۳۰ سانتیمتر است.

منبع خبر: رکنـا