دلیل افزایش عصرانه قیمت طلا چیست؟
دلیل افزایش عصرانه قیمت طلا چیست؟

اقتصادآنلاین نوشت: نادربذرافشان درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت گفت: بازار طلا در شرایط خوبی به سر می‌برد قیمت‌ها به ثبات رسیده و آرامش به بازار بازگشته است. وی اضافه کرد: از شروع هفته گذشته تا اواسط آن درپی بحرانی که در خاورمیانه بود قیمت انس جهانی افزایش یافت همچنین با افزایش نرخ ارز […]

- دلیل افزایش عصرانه قیمت طلا چیست؟

اقتصادآنلاین نوشت: نادربذرافشان درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت گفت: بازار طلا در شرایط خوبی به سر می‌برد قیمت‌ها به ثبات رسیده و آرامش به بازار بازگشته است.

وی اضافه کرد: از شروع هفته گذشته تا اواسط آن درپی بحرانی که در خاورمیانه بود قیمت انس جهانی افزایش یافت همچنین با افزایش نرخ ارز در داخل قیمت طلا و سکه نیز صعودی شد اما از اواسط هفته روند با کاهش قیمت انس جهانی و نرخ ارز، قیمت طلا و سکه نیز کاهشی شد.
بذرافشان با بیان اینکه تقاضا تشدید نشده و بازار روال عادی دارد، اضافه کرد: در این هفته نوسان خاصی نبود با افزایش قیمت‌ها در هفته پیش تقاضا تغییر نکرد و شرایط، همان شرایط قبلی است، بازار التهاب ندارد نوسانات به حداقل رسیده و قیمت‌ها ثبات دارد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آخرین نرخ‌ها در بازار طلا  و سکه نیز گفت: در بازار امروز انس جهانی ۱۹۲۴ دلار شد، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون ۲۸۴ هزار تومان قیمت خورد که در بعد از ظهر امروز ۳۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت، سکه تمام نیز با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی به ۲۸ میلیون ۷۰۰ هزار تومان رسید، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۵۰۰ نیم سکه، نیم سکه ۱۵ و ۴۰۰ ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی  ۵و ۹۰۰ هزار تومان شد حباب سکه هم به ۵ میلیون ۴۵۰ هزار تومان رسید.

وی با بیان اینکه امروز صبح قیمت طلا و سکه بدون تغییر بود، گفت: قیمت انس جهانی در شروع معاملات امروز ۲ دلار کاهش داشت اما بعد از ظهر ۷ دلار افزایش یافت این اتفاق به علاوه شرایط بازار ارز باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بعد ظهر امروز شد البته این افزایش ۱ تا ۳درصد در طول روز یا هفته طبیعی است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده نیز گفت: در صورتی که رخداد سیاسی یا اقتصادی خاصی نباشد انتظار تغییر چشمگیری وجود ندارد و تا پایان هفته در نهایت ممکن است بازار نوسان ۱ تا ۳ درصدی داشته باشد.

منبع: اطلاعات انلاین