به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی ددمنشانه بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرد. واکنش مقامات صهیونیستی بعد از حمله به بیمارستان وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی پس از نسل کشی در بیمارستان غزه: تنها چیزی که باید به غزه برسد صدها تن بمب نیروی هوایی است نه کمک‌های انسان‌دوستانه […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی ددمنشانه بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرد.

واکنش مقامات صهیونیستی بعد از حمله به بیمارستان

وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی پس از نسل کشی در بیمارستان غزه: تنها چیزی که باید به غزه برسد صدها تن بمب نیروی هوایی است نه کمک‌های انسان‌دوستانه

شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از اسرائیلی‌های حاضر در ترکیه خواست سریعاً این کشور را ترک کنند.

سخنگوی ارتش اسرائیل: به مقامات غزه هشدار داده بودیم که بیمارستان المعمدانی و ۵ بیمارستان دیگر را تخلیه کنند

حساب کاری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ایکس پیامی را منتشر کرده و بعد از حملۀ این رژیم به بیمارستان المعمری آن را پاک کرد. در این پیام آمده است: «این جدالی بین کودکان نور و کودکان تاریکی، بین انسانیت و قانون جنگل است.»

افیخای آدی سرهنگ دوم نیروهای دفاعی اسرائیل که به عنوان رئیس بخش رسانه‌های عربی دفتر مطبوعاتی ارتش اسرائیل محسوب می‌شود در سخنانی گفت که بمباران این بیمارستان برای جلوگیری از استفاده حماس از آن به عنوان یک پناهگاه امن صورت گرفته است.

محکومیت حمله به بیمارستان از طرف مقامات کشورها

اردن این حمله را به شدت محکومم کرده است. در بیانیه اردن در بمباران بیمارستان معمدانی در غزه: اردن بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را شدیداً محکوم می‌کند: مسئولیت این جنایت خطرناک را متوجه رژیم اشغالگر “اسرائیل” می‌دانیم. اردن این اقدام مغایر با ارزش‌های انسانی و اخلاقی و قوانین انسانی بین‌المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در خصوص قواعد جنگی را به شدت محکوم می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را شدیداً محکوم کرد.

اردوغان: بمباران بیمارستانی که کودکان، زنان و افراد بی‌گناه و غیرنظامی در آنجا حضور دارند، تازه‌ترین مثال بر حملات “اسرائیل” است که به دور از هرگونه انسانیت انجام می‌گیرد. همه بشریت را به اتخاذ اقداماتی فوری جهت توقف وحشی‌گری اسرائیلی‌ها در غزه که تاریخ تاکنون به خود ندیده، فرامی‌خوانیم.

لغو اهدای جام تورنمنت اردن درپی جنایت اسرائیل: درپی جنایت امشب رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستانی در غزه، مراسم اهدای جام به تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان تورنمنت اردن لغو شد.

سردبیر سابق الجزیره: امشب مردم جهان هلوکاست را به چشمان خود دیدند. وضاح خنفر نوشت: این صهیونیست‌های مجنون می‌خواهند به زودی میزبان بایدن باشند، آیا از رهبران عرب صدایی در خواهد آمد؟ یا تسلیم بودن به یک صفت ذاتی برای آنها تبدیل شده است؟!

نخست‌وزیر کانادا حمله به بیمارستان غزه را “غیرقابل قبول” خواند. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا تاکید کرد که اسرائیل باید در انتقام گیری از حماس به خاطر حملاتی که بیش از ۱۳۰۰ کشته برجای گذاشت، قوانین بین‌المللی را رعایت کند. ترودو به خبرنگاران گفت که حمله به بیمارستانی در غزه “انزجاربرانگیز و کاملاً غیرقابل قبول” بوده است. او افزود: «قوانین بین‌المللی در این مورد و سایر موارد باید رعایت شوند. جنگ قوانینی دارد و حمله به بیمارستان قابل قبول نیست.»

یونیسف بمباران بیمارستان معمدانی و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان فلسطینی در داخل آن را شدیدا محکوم کرد و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد.

هم اکنون تظاهرات‌های گسترده‌ای در شهرهای کرانه باختری، تونس و اردن در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی در شهر غزه در جریان است.

احمد داود اوغلو رهبر حزب “آینده” ترکیه: لعنت بر «اسرائیل» که دستانش به خون ۵۰۰ بی‌گناه در بمباران بیمارستانی در غزه آغشته شد، این یک جنایت جنگی و نسل‌کشی است، این تروریسم دولتی است، من تا آخرین نفس در کنار برادرانم در فلسطین ایستاده‌ام.

پارلمان ترکیه طی بیانیه‌ای بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را قویا محکوم کرد و آن را جنایت علیه بشریت خواند.

رئیس شورای اتحادیه اروپا: حمله به یک زیرساخت غیرنظامی با حقوق بین‌الملل منطبق نیست. شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا می‌گوید حمله به یک زیرساخت غیرنظامی با حقوق بین‌الملل منطبق نیست. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که در حمله هوایی اسرائیل به یکی از بیمارستان‌های غزه صدها نفر شهید و مجروح شده‌اند.

شهادت ۱۴ نفر در بمباران منزل اسماعیل هنیه در غزه

وزارت امور داخلی غزه از شهادت ۱۴ نفر در بمباران منزل اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه خبر داد.

واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در ایران 

در پس اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان ۳ روز عزای عمومی اعلام شده است.

وزیر بهداشت در برنامه تلویزیونی به افق فلسطین: در پی فاجعه تروریستی رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی، جمهوری اسلامی ایران کاملا آماده است که کادر سلامت را داوطلبانه عازم غزه کند.

قرار است از ساعت ۲۳:۳۰ مردم برای نشان دادن خشم و انزجار خود از اقدامات رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بیمارستان، در میدان فلسطین تجمع کنند. 

در شهرهای دیگر نیز اطلاعیه تجمع اعتراضی مردم ایران نسبت به اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی از طریق منابع رسانه‌ای مربوطه اطلاع‌رسانی می‌شود 

جزئیات بیشتر از حملات رژیم کودک کش صهیونیست به بیمارستان

این حملات رژیم صهیونیستی از بمب‌های نامتعارف استفاده کرده است.

بسیاری از مقامات کشورهای مسلمان و غیر مسلمان این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها را به شدت محکوم کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی در این حملات وحشیانه داخل بیمارستان را هدف قرار داده است.

سازمان جهانی بهداشت این حملات را به شدت محکوم کرده است

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه بمباران بیمارستان المعمدانی بیش از ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در نتیجه بمباران این بیمارستان توسط ارتش اشغالگران قدس همچنان صدها نفر زیر آوار هستند.

بیش از ۵۰۰ شهید در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه

القدره گفت: هدف‌قراردادن بیمارستانی که هزاران آواره و صدها کادر پزشکی را در خود جای داده بود، کشتار جمعی است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در ادامه افزود: از جامعه بین‌الملل می‎‌خواهیم که فوراً گذرگاه امنی را برای ورود کمک‌های پزشکی به غزه بگشایند.

همچنین وی اعلام کرد که برق درمانگاه الشفا در نوار غزه به طور کامل قطع شده است.

رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه نیز در واکنش به این جنایت ددمنشانه گفت: اشغالگران با بمباران بیمارستان المعمدانی جنایت جنگی جدیدی را مرتکب شدند.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد: مناطق جنوبی و شرقی غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شدت بمباران می‌شوند.

علاوه بر این آنروا اعلام کرد: اسرائیل یکی از مدارس آنروا در اردوگاه الغازی را هدف قرار داد که در جریان آن ۶ نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند که در میان آنان برخی کارکنان آنروا نیز حضور دادند.

آنروا این اقدام را اقدامی زشت توصیف کرد که بار دیگر آشکارا بازی با جان غیرنظامیان را به نمایش می‌گذارد. این سازمان بین‌المللی اعلام کرد: دیگر جای امنی در غزه وجود ندارد.

منبع: مـهر