۳روز عزای عمومی در این کشور اعلام شد
۳روز عزای عمومی در این کشور اعلام شد

ایرنا نوشت : باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از فردا به مدت سه روز در سراسر جمهوری عراق عزای عمومی است.

 

 

به گزارش زیرنویس، در بیانیه سخنگوی دولت آمده است: در حالی که تلاش‌های خوبی از سراسر جهان برای برقراری آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و امدادرسانی به مردم مصیبت‌دیده فلسطین و کاهش حملات وحشیانه نیروهای اشغالگر صهیونیستی انجام می‌شود، اخباری مبنی بر استمرار حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه منتشر می‌شود که از ویژگی های یک جنایت جنگی کامل برخوردار است و اینکه این نیروهای اشغالگر مرتکب یک قتل عام فوق العاده تحقیرآمیز هستند.

العوادی اضافه کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی با بمباران بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه اشغالی که باعث شهادت صدها کودک، زن، بیماران و مجروحان شد تمام تعهدات اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشت.

 

 

وی افزود: بنابراین، صهیونیست ها در تجاوز شرم آور گذشته خود در قتل عام از قانا، صبرا و شاتیلا تا جنایت فجیع کنونی خود بسیار پیش رفته اند و از همه حدود و خطوط قرمز عبور کرده اند.

سخنگوی دولت عراق ادامه داد: بار مسئولیت بر دوش جامعه بین المللی و هر ناظری که این تخلفات را از سوی صهیونیست ها می بیند بالا رفته است و از همه جهان می خواهیم که برای متوقف ساختن ماشین مرگ رژیم اسرائیل که غیرنظامیان را هدف قرار می دهد و در این توهم است که با این کار مساله فلسطین را از بین می برد، اقداماتی فراتر از محکومیت و نکوهش انجام دهند.

منبع: خبـرآنلاین