زیرنویس، گروه بین الملل: درحالی که جهانیان همچنان در شوک بمباران یک بیمارستان مملو از فلسطینی‌های زخمی توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سر می‌برند حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم علیه سراسر نوار غزه طی ساعات گذشته همچنان ادامه داشته است. تمام قربانیان حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه «غیرنظامی» بودند براساس تأیید وزارت […]

زیرنویس، گروه بین الملل: درحالی که جهانیان همچنان در شوک بمباران یک بیمارستان مملو از فلسطینی‌های زخمی توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به سر می‌برند حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم علیه سراسر نوار غزه طی ساعات گذشته همچنان ادامه داشته است.

تمام قربانیان حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه «غیرنظامی» بودند

براساس تأیید وزارت بهداشت فلسطین، تمام قربانیان حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه، «غیرنظامی» بودند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در گفت‌وگو با الجزیره گفت: همه کسانی که در حمله به بیمارستان غزه شهید شدند، غیرنظامی بودند. همچنین تمام زخمی‌ها نیز غیرنظامی هستند.

وی تاکید کرد: در هیچکدام از جنگ‌های قبلی بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها، هرگز این بیمارستان هدف حمله قرار نگرفت. اما حالا نگران سایر بیمارستان‌ها در غزه هستیم.

تمام قربانیان حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه «غیرنظامی» بودند

افزایش نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به تبعات حمله زمینی علیه نوار غزه

«عاموس هارییل» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌ای نوشت: با وجود آنکه ارتش اسرائیل از لزوم از بین رفتن جنبش حماس سخن می‌گوید اما فرماندهان ارتش مشخصاً نمی‌دانند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چه می‌خواهد.

وی افزود: ارتش اسرائیل در درگیری‌های گذشته با حماس از ورود به نبردهای زمینی در عمق نوار غزه خودداری کرده و اگر هم عملیات زمینی صورت گرفته بسیار محدود و در مسافت کمی بوده است.

هارییل اضافه کرد: شرایط در حال حاضر به دلیل نتایج عملیات طوفان الاقصی تغییر کرده به طوری که نگرانی‌ها نسبت به دست زدن به یک عملیات زمینی محدود در نوار غزه و تلفات بالای این عملیات افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: شکست دادن یک تفکر و عقیده که از حمایت مردمی گسترده‌ای برخوردار است یک چالش بسیار بزرگ به شمار می‌رود. پیش بینی می‌شود که اکثر فلسطینی‌ها منازل خود را در شهر غزه و شمال آن ترک نکنند. اگر این اتفاق می‌افتاد توانایی ارتش اسرائیل برای حرکت در منطقه بیشتر می‌شد.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: چالش بعدی ما وجود تعداد زیادی از اسرای نظامی اسرائیلی نزد حماس است.

افزایش نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به تبعات حمله زمینی علیه نوار غزه

روسیه: کشتار مردم در بیمارستان غزه، جنایت و اقدامی غیرانسانی است

وزارت خارجه روسیه جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان «معمدانی» در غزه را محکوم و اعلام کرد که این جنایت و اقدامی غیرانسانی است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «رادیو اسپوتنیک» افزود که «قطعا ما چنین اقدام مجرمانه‌ای را جنایت و اقدام غیرانسانی می‌دانیم.»

وی دراین‌باره افزود که «تحولات در منطقه آسیا بسیار چشمگیر است و به فراتر از منطقه گسترش یافته است. این تحولات به‌خودی‌خود رخ نمی‌دهد… همه این تحولات از طرف واشنگتن و لندن هدایت می‌شوند.»

روسیه: کشتار مردم در بیمارستان غزه، جنایت و اقدامی غیرانسانی است

حملات ارتش اشغالگر علیه شمال، جنوب و مرکز غزه

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر منازل مسکونی را در یرموک واقع مرکز غزه هدف قرار دادند.

همچنین در جریان بمباران مناطق القصاصیب و حلیمه السعدیه واقع در جبالیا در شمال نوار غزه ۳۷ فلسطینی به شهادت رسیدند.

صهیونیست‌ها از زمین و هوا غزه را می‌کوبند

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منازل مسکونی در شهر حمد واقع در خان یونس در جنوب نوار غزه را نیز هدف قرار دادند.

فلسطین الیوم نیز گزارش داد که همزمان با حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی، حملات توپخانه ای اشغالگران صهیونیست علیه نوار غزه نیز ادامه دارد.

فلسطینی‌ها خانه‌های خود را ترک نمی‌کنند

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که با وجود کشتارها و جنایات رژیم صهیونیستی هنوز هزاران نفر از مردم فلسطین در منازل خود در نزدیکی مناطق تحت بمباران ساکن بوده و خانه‌های خود را ترک نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی با ترک اردوگاه جبالیا و تکرار قصه غمبار مهاجرت سال ۴۸ مخالف هستند.

افزایش آمار شهدا و زخمی‌های فلسطین

وزارت بهداشت غزه از افزایش آمار شهدای فلسطینی در جریان حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه خبر داد.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه تعداد شهدای فلسطینی به ۳ هزار و ۲۰۰ تن رسیده است. همچنین حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۱۱ هزار زخمی برجای گذاشته که اکثر این شهدا و زخمی‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

صهیونیست‌ها از زمین و هوا غزه را می‌کوبند

الازهر: امت اسلامی تمام امکانات خود را برای حمایت از فلسطین به کار بگیرد

الازهر مصر در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اعلام کرد: از امت عربی و اسلامی می‌خواهیم به صورت ریشه‌ای در مساله وابستگی به کشورهای قلدر اروپایی و آمریکایی بازنگری کنند.

این نهاد دینی خطاب به فلسطینی‌ها تاکید کرد: مطمئن باشید غرب با وجود برخورداری از امکانات نظامی و تجهیزات ویرانگر، زمانی که با شما برخورد می‌کند یا شما با آن برخورد می‌کنید ضعیف و ترسو است.

الازهر تصریح کرد: غرب در زمینی می‌جنگد که سرزمینش نیست و از عقاید و تفکرات پوسیده‌ای حمایت می‌کند که دوره‌اش گذشته و تبدیل به جوک های گریه آور شده است.

این نهاد دینی عربی از امت اسلامی خواست تمام قدرت، پول و تجهیزات خود را برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین به کار گیرد.

صهیونیست‌ها از زمین و هوا غزه را می‌کوبند

حمله موشکی مقاومت لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست / انهدام تانک «مرکاوا»

المیادین به نقل از حزب الله لبنان گزارش داد: نیروهای مقاومت اسلامی لبنان یک تانک مرکاوا متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه مرزی الراهب مقابل منطقه عیتا الشعب هدف قرار دادند.

در جریان این حمله صهیونیست‌های مستقر در تانک اسرائیلی به هلاکت رسیده و برخی از آنها زخمی شدند.

مقاومت در جنوب لبنان بیش از ۷ موضع متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را طی ساعات گذشته هدف قرار داده و اکثر دوربین‌های کارگذاشته شده توسط این رژیم در این منطقه از کار افتاده است.

این عملیات توسط گروه‌های شهید حسین الطویل و شهید مهدی عطوی با شلیک سه موشک هدایت شونده صورت گرفت. ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که در جریان این حمله موشکی چهار تن از نظامیان اشغالگر زخمی شده‌اند.

صهیونیست‌ها از زمین و هوا غزه را می‌کوبند

افزایش آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده

ارتش رژیم صهیونیستی اسامی جدید نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در جریان عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد.

با اعلام این اسامی جدید، تعداد نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در عملیات نیروهای مقاومت فلسطین به ۳۰۴ نفر افزایش یافت.

در حال تکمیل

منبع: مـهر