هایما S۷ یکی از خودروهای تولیدی گروه خودروسازی هایما در چین است که از سال ۲۰۱۰ به بازار آمد. ایران خودرو هم این خودرو را با نام هایما S۷ توربو به بازار ایران معرفی کرد. این مدل با پیشرانه توربو و طراحی جذاب توانست محبوبیت بیشتری در بازار یافته و نسخه ۲ لیتری از تولید […]

- این خودرو را ۲۳۵ میلیون ارزان‌تر بخرید/ جدول قیمت

هایما S۷ یکی از خودروهای تولیدی گروه خودروسازی هایما در چین است که از سال ۲۰۱۰ به بازار آمد. ایران خودرو هم این خودرو را با نام هایما S۷ توربو به بازار ایران معرفی کرد. این مدل با پیشرانه توربو و طراحی جذاب توانست محبوبیت بیشتری در بازار یافته و نسخه ۲ لیتری از تولید قطعی خارج شده است.

فعالان بازار خودرو پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که با باز شدن سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی شاهد کاهشی شدن قیمت مونتاژی‌ها در بازار خواهیم بود،‌ پیش‌بینی که با توجه به شرایط بازار می‌توان گفت درست از آب در آمده است.

ارزیابی بازار نشان می‌دهد «هایماSX» از چهارشنبه گذشته تا امروز افتی ۲۳۵ میلیون تومانی داشته که این امر نشان‌دهنده آن است که خودروهای مونتاژی بیشترین اثرپذیری را از باز شدن سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی داشته‌اند.

افت قیمت خودرو در بازار در حالی رقم خورده که دلار در بازار امروز روندی افزایشی داشته، اما بازار از این روند پیروی نکرد و به کاهش خود ادامه داد.

ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، پژو، دنا، تیبا و کوییک

با توجه به رصد بازار می‌توان گفت بیشترین کاهش قیمت در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز به «هایماSX» رسید و این خودرو افتی ۱۲۰ میلیونی داشت، «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» هم امروز کاهشی ۱۱ میلیونی را تجربه کرد از سوی دیگر خانواده دنا هم با کاهش ۲ تا ۳ میلیون در بازار قیمت‌گذاری شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو
در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S۸»، «تارا اتومات V۲»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو ۲۰۶ دنده‌ای » در بازار ۴۸۰ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S۸ پلاس» امروز افت ۱۲۰ میلیونی را تجربه کرد و در بازار یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV۲» هم در بازار امروز ۷۶۶ میلیون تومان قیمت و افتی یک میلیونی در بازار داشت.

اما براساس ارزیابی‌ها می‌توان گفت «دنا پلاس ۶دنده توربو» امروز افتی دو میلیون تومانی داشت و ۷۳۵ میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با قیمت ۸۰۴ میلیون تومان راهی بازار شد و افتی سه میلیونی را به خود اختصاص داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۶۰۴ میلیون تومان قیمت خورد و افتی ۱۱ میلیون تومانی داشت.

در ادامه قیمت خودروهای پر تیراژ ایران خودرو در ۲۵ مهر را بررسی می کنید.

خودرو قیمت ۲۳مهر
(میلیون تومان)
قیمت ۲۵مهر
(میلیون تومان)

هایما s۸

۱/۶۹۰

۱/۵۷۰

تارا اتومات v۲

۷۶۷

۷۶۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ -۱۴۰۱

۴۸۰

۴۸۰

دنا پلاس ۶ دنده توربو

۷۳۷

۷۳۵

دنا توربو اتوماتAT

۸۰۷

۸۰۴

پژو ۲۰۷i دنده ای

۶۱۵

۶۰۴

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در زیرنویس مراجعه کنید.

۲۳۳۲۲۰

منبع: خبـرآنلاین