شاسی بلند چینی گک GS۳ راسا موتور به عنوان فول آپشن ترین خودرو وارداتی جدید بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات GAC GS۳ آشنا می‌شویم. خودروهای وارداتی اخیرا به سامانه یکپارچه اضافه شدند و شرکت‌ها نیز کاتالوگ رسمی آنها را منتشر کردند. در حالی که بسیاری از خودروها به دلیل رسیدن […]

 شاسی بلند چینی گک GS۳ راسا موتور به عنوان فول آپشن ترین خودرو وارداتی جدید بازار ایران محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات GAC GS۳ آشنا می‌شویم.

خودروهای وارداتی اخیرا به سامانه یکپارچه اضافه شدند و شرکت‌ها نیز کاتالوگ رسمی آنها را منتشر کردند. در حالی که بسیاری از خودروها به دلیل رسیدن به سقف واردات در نسخه‌های کم‌آپشن وارد کشور شدند، شاسی بلند چینی گک ترامپچی GS۳ مدل ۲۰۲۳ با آپشن‌های زیاد خود توانست لقب فول آپشن ترین خودرو وارداتی جدید را به خود اختصاص دهد.

معرفی فول آپشن ترین خودرو وارداتی

گفتنی است کاتالوگ و مشخصات این شاسی بلند چینی به دلیل اینکه قیمت آن توسط شورای رقابت تعیین نشده نبود از سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی حذف شده است. از این رو مشتریان امکان خرید این خودرو را نخواهند داشت. البته پس از اینکه قیمت علی‌الحساب و نهای آن توسط شورای رقابت تعیین شود، مجددا امکان خرید آن در سامانه فراهم خواهد شد.

بخش طراحی

این شاسی‌بلند، فول آپشن‌ترین خودرو وارداتی است

گک GS3 از لحاظ ظاهری به خصوص در بخش جلوپنجره و فرم چراغ‌ها  به پژو ۲۰۰۸ جدید شباهت زیادی دارد و به نظر می‌رسد طراحان گک این عناصر را از پژو ۲۰۰۸ جدید کپی‌پرداری کردند. طراحی نمای کناری نیز نشان می‌دهد این شاسی بلند در ردیف شاسی بلندهای جمع‌وجور قرار دارد.

این شاسی‌بلند، فول آپشن‌ترین خودرو وارداتی است

در نمای عقب گک GS3 دو چراغ با خطوط شکسته به چشم می‌خورند که توانستند نمای اسپرتی را به وجود آورند. همچنین دو سراگزوز بزرگ در وسط و دیوفیزور مشکی رنگ نیز در جذاب‌تر شدن و ایجاد نمای خشن در این بخش نقش زیادی داشته است. به طور کلی این خودرو حتی با کپی‌برداری‌های انجام شده نیز از طراحی هماهنگ و جذابی بهره می‌برد.

امکانات ایمنی گک GS3

این شاسی‌بلند، فول آپشن‌ترین خودرو وارداتی است

از امکانات ایمنی این شاسی بلند می‌توان به دوربین عقب با دوربین ۳۶۰ درجه، رادار کمکی ماندن در لاین، رادار هشدار تغییر لاین، رادار تابلوخوان ، رادار پیشگیری از تصادف جلو، رادار نقطه کور، کروز کنترل هوشمند، سیستم محدکننده سرعت، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم پارک دوبل اتومات، سیستم ترمز اضطراری، سیستم پارک دوبل اتومات، سیستم ترمز اضطراری، ۶ایربگ، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، سیستم کنترل پایداری و ترمزهای ABS و EBD اشاره کرد.

امکانات رفاهی

این شاسی‌بلند، فول آپشن‌ترین خودرو وارداتی است

این خودرو از امکاناتی رفاهی متعددی چون کیت بدنه اسپرت، صندوق عقب برقی، شارژر وایرلس، سقف پانوراما، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، روکش چرمی فرمان، آینه تاشو برقی، دستگیره مخفی درب‌ها، رینگ ۱۹ اینچی، بلوتوث و نویگیشن و USB، تهویه اتومات، صندلی ۶ حالته برقی راننده، سنسور نور و باران، نورپردازی داخلی کابین، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، چراغ بدرقه، چراغ مه شکن عقب، چراغ جلو LED با نور بالای اتومات، سیستم انتقال اطلاعات موبایل روی نمایشگر خودرو بهره می‌برد.

مشخصات فنی فول آپشن ترین خودرو وارداتی

این شاسی‌بلند، فول آپشن‌ترین خودرو وارداتی است

گک GS3 همانند گک امپو با یک موتور و گیربکس در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو GDI بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند.یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر نیز وظیفه انتقال قدرت از پیشرانه به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

این شاسی‌بلند، فول آپشن‌ترین خودرو وارداتی است

این خودرو ظرف مدت ۸.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند و مصرف سوخت آن نیز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۸ لیتر خواهد بود.

قیمت گک GS3 در بازرهای جهانی

این شاسی‌بلند، فول آپشن‌ترین خودرو وارداتی است

نسخه فول گک GS3 که قرار است به شکل وارداتی به بازار ایران عرضه شود، در بازارهای جهانی حدود ۲۰ هزار دلار قیمت دارد که با توجه به تعرفه و سایر هزینه‌ها قیمت آن در ایران بیشتر از ۲ میلیارد تومان خواهد بود.

کجت نیوز

+