واکاوی تمامی امکانات جزیره برای میزبانی احتمالی از استقلال
واکاوی تمامی امکانات جزیره برای میزبانی احتمالی از استقلال

مرمت وضعیت چمن ورزشگاه آزادی درحالی در دستور کار قرار گرفته است که دو باشگاه بزرگ پایتخت که سال‌هاست بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کنند برای رقابت‌های آتی خود با مشکل برگزاری رقابت‌های خانگی مواجه شده‌اند. از سویی نبودن ورزشگاه مناسب در پایتخت و از سوی دیگر رنج سفر به شهرستان‌ها باعث […]

- واکاوی تمامی امکانات جزیره برای میزبانی احتمالی از استقلال

مرمت وضعیت چمن ورزشگاه آزادی درحالی در دستور کار قرار گرفته است که دو باشگاه بزرگ پایتخت که سال‌هاست بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کنند برای رقابت‌های آتی خود با مشکل برگزاری رقابت‌های خانگی مواجه شده‌اند. از سویی نبودن ورزشگاه مناسب در پایتخت و از سوی دیگر رنج سفر به شهرستان‌ها باعث شده است تا میزبانی سرخابی‌ها برای رقابت‌های آینده آن‌ها در لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

بر همین اساس از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که گویا آن‌ها جزیره کیش را برای میزبانی از رقابت‌های خود معرفی کرده و قرار است بازدید‌های لازم از این جزیره به‌منظور قطعی شدن این امر صورت بگیرد. این درحالی است که مجموعه المپیک کیش با پنج زمین چمن طبیعی و مصنوعی، این روز‌ها در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد و می‌تواند از این جهت انتخاب مناسبی برای باشگاه پرهوادار پایتخت باشد. در همین خصوص با محمود پازوکی، رئیس هیات فوتبال جزیره کیش درباره آخرین وضعیت میزبانی استقلال در این جزیره و شرایط زیرساخت‌های فوتبالی کیش به گفتگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

با توجه به زیرساخت‌های جدید ایجادشده و رسیدگی به وضعیت چمن ورزشگاه المپیک کیش به نظر آینده روشنی در انتظار جزیره از لحاظ فوتبالی است.

چرا که نه. حدود شش، هفت ماه می‌شود که درحال کار جدی روی مجموعه المپیک هستیم. البته قبل از جام‌جهانی قطر قرار بود میزبان اردوی تدارکاتی تیم ملی و چند بازی ملی در جزیره باشیم که درنهایت امکانات ما تا آن روز آماده نشده و شرایط مطلوب ما به این اتفاق نرسید. این درحالی است که از حدود چهار ماه پیش زمین‌های ما به شرایط مناسبی برای میزبانی رسیده است. در این سال‌ها مربیانی مانند اسکوچیچ، برانکو و قلعه‌نویی برای بازدید از امکانات ما راهی جزیره کیش شده، اما کی‌روش فقط شعار داد و هیچ وقت قبول نکرد که تیم ملی به کیش بیاید هرچند قبل از جام‌جهانی هم شرایط‌مان مثل حالا نبود. در زمان اسکوچیچ هم با همکاری منطقه آزاد بهترین شرایط و امکانات را برای تیم ملی ایجاد کرد. در واقع در سال ۱۴۰۰ یکی از بهترین خاطرات تیم ملی در جزیره کیش به ثبت رسیده است.

گویا از چمن‌های هیبریدی برای ورزشگاه استفاده کرده‌اید که می‌تواند موجب افزایش کیفیت بازی‌ها شود.

بله ورزشگاه اصلی ما از این نوع چمن بهره می‌برد، اما در کنار چمن هیبریدی نیز، چهار رختکن مجهز را تاسیس کردیم. در این بین هم اتاق ماساژ، پزشکی، دوپینگ، کنفرانس خبری، خبرنگاران و داوران را هم تعبیه کرده و vip بسیار شیکی را هم ایجاد کردیم. در واقع حدود ۹۰۰ متر را به زیرساخت‌های این مجموعه اضافه کردیم. در کل امکانات شیک و مجهزی را به ورزشگاه اضافه کردیم. در کنار آن زمین‌های مصنوعی را تدارک دیدیم که فرصت تمرین و بازی در این زمین‌ها نیز فراهم است. سه زمین طبیعی دیگر هم در این مجموعه موجود است که فرصت ایجاد اردو و بازی‌های تدارکاتی برای تیم‌های فوتبالی در سطح اول فوتبال کشور فراهم است.

شنیده می‌شود قرار است استقلال میزبان دیدار‌های خانگی خود در لیگ برتر در جزیره کیش باشد.

اتفاقا خطیر برای بازدید از امکانات و زیرساخت‌های فوتبالی ما به کیش می‌آید و قرار است در این خصوص مذاکراتی صورت بگیرد. البته با نکونام هم صحبت کردیم، اما از آنجایی که استقلال قرار است با هوادار دیدار کند، با توجه به فرصت کم باقی‌مانده احتمالا یکی از دستیاران سرمربی استقلال راهی کیش می‌شود. درصورتی‌که خطیر و کادرفنی استقلال اوکی بدهند بازی‌های خانگی استقلال در جزیره کیش برگزار خواهد شد. البته صحبت‌های اولیه در تهران انجام شده و به این موضوع منجر شد که خطیر را دعوت کردند تا روز چهارشنبه (امروز) از امکانات مجموعه ورزشی المپیک بازدیدی را به عمل بیاورد.

چقدر احتمال دارد که این امر محقق شود؟

خودمان که علاقه داریم صد در صد این اتفاق بیفتد. در هر صورت همه امکانات ما آماده است و دیگر نظر دوستان می‌ماند که بعد از بازدید نظر نهایی خود را اعلام کنند.

هزینه‌های اسکان و اجاره ورزشگاه به چه شکلی هست؟

صحبتی در این خصوص نشده و قرار است در جلساتی با مدیرعامل استقلال در این مورد صحبت شود. همه چیز فراهم است و تا به امروز هم جزیره کیش همه جور امکاناتی را در اختیار تیم‌های فوتبالی قرار داده است. صحبت‌هایی نهایی با مدیر منطقه آزاد خواهد بود، اما می‌دانم منطقه آزاد کمک‌حال خواهد شد، چون ما هم قصد داریم با این زیرساخت‌های حرفه‌ای و مجهزی که فراهم شده است به‌نوعی به فوتبال ایران خدمت کنیم. بالاخره این زیرساخت‌ها به همین منظور ایجاد و فراهم شده است.

ظرفیت ورزشگاه اصلی چقدر است؟

ظرفیت اصلی ما هفت هزار نفر است که درصورت امکان این ظرفیت را در آینده به ۱۵ هزار نفر خواهیم رساند. البته شاید در آینده بتوانیم اتفاقات بزرگ‌تر و بهتری را برای ایجاد زیرساخت‌های بیشتر و بهتر در جزیره کیش فراهم کنیم.

درباره حضور تماشاگران به مشکل برنخواهید خورد؟

فکر نمی‌کنم و بعید است. از طرف ما همه چیز آماده است و فقط باید شرایط ما را استقلالی‌ها بپسندند. البته احتمالا بیشتر از ظرفیت ورزشگاه از بازی‌های استقلال استقبال خواهد شد، اما سعی می‌کنیم بلیت‌فروشی را به گونه‌ای مدیریت کنیم که مشکلی پیش نیاید.

درباره میزبانی از پرسپولیس هم اقدامی از سوی این باشگاه صورت گرفته است؟

در این خصوص هم خبر‌هایی را شنیدم، اما شنیده‌ایم آن‌ها مشهد را انتخاب کرده‌اند. ما حتی حاضریم از پرسپولیس هم میزبانی کنیم و برایمان فرقی نمی‌کند. توان انجام این کار را هم داریم، چون در این مجموعه حتی چند تیم به‌صورت همزمان می‌توانند تمرینات خود را چند روز قبل از بازی برگزار کرده و اردو‌های خود را برگزار کنند. ما اگر بتوانیم به فوتبال ایران خدمت کنیم به هدف‌مان رسیده‌ایم. نکته قابل توجه اینکه به کل باشگاه‌ها نامه زده‌ایم درصورتی‌که هر تیمی تمایل داشته باشد در تعطیلات لیگ برتر اردوی خود را در کیش برگزار کند. ما از آبان‌ماه این آمادگی را داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

منبع: فرهیختگان

+