به گزارش زیرنویس از لرستان؛ سرگرد “حسین سپهوند” در اینباره بیان داشت: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا استان و اعلام اینکه فردی با ترفندهای متقلبانه از طریق فضای مجازی مبالغی را از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع دردستور کار ماموران قرار گرفت. وی افزود: ماموران با رصدهای اطلاعاتی متهم را در اطراف […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ سرگرد “حسین سپهوند” در اینباره بیان داشت: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا استان و اعلام اینکه فردی با ترفندهای متقلبانه از طریق فضای مجازی مبالغی را از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع دردستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با رصدهای اطلاعاتی متهم را در اطراف شهرستان خرم آباد شناسایی و دستگیر و مبلغ یک میلیارد ریال کلاهبرداری که از یکی از صرافی های ارز دیجیتال خریداری شده بود کشف شد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: فیشنیگ یک عمل متقلبانه است که در آن کلاهبرداران با استفاده از مهندسی اجتماعی یا ارسال لینک جعلی، افراد را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت کرده و اقدام به جمع آوری اطلاعات حساب بانکی شهروندان می‌کنند.

سرگرد سپهوند با بیان اینکه کلاهبرداران به علت تعطیلی بانک‌ها عمدتا ساعات غیر اداری و ایام تعطیل را برای انجام مقاصد شوم خود انتخاب می‌کنند، خاطر نشان کرد: شهروندان به تماس‌های مشکوک اعتناء نکنند و اطلاعات محرمانه و حساب‌های کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و همواره قبل از انجام تراکنش مالی از صحت آدرس درگاه بانکی و پروتکل‌های امنیتی آن اطمینان پیدا کنند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

منبع خبر: رکنـا