تیم ملی در تورنمنت اردن محک جدی نخورد/ کی‌روش نمی‌تواند در تیم ملی قطر موفق باشد
تیم ملی در تورنمنت اردن محک جدی نخورد/ کی‌روش نمی‌تواند در تیم ملی قطر موفق باشد

سید مهدی سیدصالحی، کارشناس فوتبال درباره برد پرگل تیم ملی ایران برابر تیم ملی قطر و قهرمانی در تورنمنت اردن اظهار کرد: تیم ملی ایران سیستم خود را تغییر داده بود و با سیستم ۴-۴-۲ بازی می‌کرد و سردار آزمون و مهدی طارمی می‌خواستند در کنار هم بازی هجومی ارائه بدهند. تیم ملی کشورمان  دقایقی […]

- تیم ملی در تورنمنت اردن محک جدی نخورد/ کی‌روش نمی‌تواند در تیم ملی قطر موفق باشد

سید مهدی سیدصالحی، کارشناس فوتبال درباره برد پرگل تیم ملی ایران برابر تیم ملی قطر و قهرمانی در تورنمنت اردن اظهار کرد: تیم ملی ایران سیستم خود را تغییر داده بود و با سیستم ۴-۴-۲ بازی می‌کرد و سردار آزمون و مهدی طارمی می‌خواستند در کنار هم بازی هجومی ارائه بدهند. تیم ملی کشورمان  دقایقی از بازی، فوتبال مالکانه انجام می‌داد و قطری‌ها سعی می‌کردند تیم ایران را پرس کنند و برعکس تیم کی‌روش هم دقایقی از بازی، فوتبال مالکانه ارائه می‌کرد و ملی پوشان ما را پرس می‌کردند.

خط دفاع تیم ملی نسبت به بازی قبلی یک مقدار مطمئن‌تر کار کرد 

او افزود: زمانی که تیم ملی ایران بالا بازی می‌کرد و قطری‌ها می‌خواستند بازی‌سازی انجام بدهند در چند صحنه به خوبی مهاجمان و هافبک‌های ما توانستند دفاع حریف را تحت فشار قرار بدهند تا آن‌ها اشتباه کنند و موقعیت‌هایی را روی دروازه قطر به وجود آورند. به نظرم خط دفاع تیم ملی نسبت به بازی قبلی یک مقدار مطمئن‌تر کار کرد و نظم و انضباط لازم را داشت. مرتضی پورعلی‌گنجی و شجاع خلیل‌زاده توانسته بودند عمق را ببندند و سعید عزت‌اللهی و جهانبخش در مرکز میدان مانع بازی‌سازی حریف شدند.

بازی قابل قبولی از تیم ملی کشورمان برابر تیم قطر دیدیم 

سیدصالحی گفت: طبیعی بود که در نیمه دوم هر دو تیم می‌آیند تا همدیگر را باز محک بزنند و بالا بازی کنند و هم  تیم ایران و هم تیم قطر این کار را انجام می‌دادند و تا دقیقه ۶۵ تا ۷۰ بازی به همین منوال بود، اما بعد از ضربه کرنری که تیم ملی زد و کنعانی‌زادگان گل اول ایران را به ثمر رساند، بازیکنان به خودباوری رسیدند و یکی، دو صحنه حرکت خوب میلاد محمدی از سمت چپ باعث شد که دو گل دیگر هم بزنیم و با  دو کرنر ارسالی رامین رضاییان توانستیم  این بازی را پیروز شویم. به نظرم این بازی قابل قبولی از سوی تیم ملی کشورمان بود که توانستند بازیکنان هم در دفاع و هم در حمله عملکرد خوبی داشته باشند.

بازیکنان قطری توانایی و سختکوشی لازم را برای دفاع کردن ندارند 

این کارشناس فوتبال درباره تیم ملی قطر با هدایت کی‌روش اظهار کرد: تیم قطر با دوره قبلی جام ملت‌های آسیا خیلی تفاوت داشت. کی‌روش می‌خواهد همان سیستمی که در ایران به کار می‌بردیعنی دفاع کنند و ضدحمله بزنند در قطر پیاده کند. بازیکنان قطری آن توانایی، سختکوشی و ممارست را ندارند تا این کار را انجام بدهند. به نظرم کی‌روش نمی‌تواند در تیم ملی قطر موفق شود.

سیستم و تفکرات کی‌روش به درد تیم ملی قطر نمی‌خورد 

او افزود: به نظرم سیستم و تفکرات کی‌روش به تیم ملی قطر نمی‌خورد، چون بازیکنان قطر این توانایی را ندارند که بتوانند دفاع کنند و ضدحملات خوبی بزنند چراکه نفرات و ابزار لازم را ندارند. معزعلی نسبت به جام ملت‌های گذشته از آمادگی‌اش به دور بود و چند تا بازیکن دیگر این تیم هم آمادگی لازم را نداشتند. در مجموع ملی‌پوشان ما برابر قطری‌ها به‌خاطر اینکه باز بازی می‌کنند و اعتمادبه‌نفس بالایی دارند، راحت‌تر کار می‌کنند.

سیدصالحی درباره مصدومیت پورعلی‌گنجی در این بازی گفت: امیدوارم که مصدومیتش جدی نباشد، چون پورعلی‌گنجی بازیکن بسیار تاثیرگذاری است و آرزوی سلامتی برای این بازیکن دارم و ان‌شاالله که اتفاق خاصی نباشد و سریع‌تر برگردد.

بازیکنان تیم ملی در تورنمنت اردن صددرصد به چالش کشیده نشدند 

این کارشناس فوتبال درباره اینکه تورنمنت اردن توانست محک خوبی برای تیم ملی کشورمان باشد، بیان کرد: با وجود اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان در تورنمنت اردن قهرمان شد، اما ما مقابل تیم‌های سخت بازی نکردیم که بخواهیم محک جدی‌تری بخوریم. طبیعی است باز‌ی‌هایی که فدراسیون فوتبال برای تیم ملی در فیفادی‌ها در نظر گرفته است، این مسابقات بود. در مجموع توانایی بازیکنان ما خیلی بالاست و ملی‌پوشان نسبت به  نفرات این تیم‌ها تاثیرگذارتر هستند البته از لحاظ اینکه بازیکنان ما بیشتر در کنار هم باشند و همدیگر را بشناسند و با تفکرات قلعه‌نویی و کادر فنی آشنا شوند از این جهت بد نبوده است، اما از نظر اینکه بخواهند به چالش کشیده شوند صددرصد این کار انجام نشد و ۵۰، ۶۰ درصد این بازی‌ها برای تیم ملی خوب بود.

امیدوارم تیم ملی  در جام ملت‌های آسیا از اعتبار فوتبال ایران دفاع کند 

او درباره اینکه تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا می‌تواند موفق باشد، گفت: قضیه جام ملت‌های آسیا با این تورنمنت خیلی فرق می‌کند و بازی رسمی با بازی دوستانه تفاوت دارد، چون مربیان دارند محک می‌زنند. امیدوارم که تیم ملی فوتبال بتواند از اعتبار فوتبال ایران دفاع کند البته نباید از آمادگی تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و حتی عربستان غافل باشیم. باید منتظر بمانیم و امیدوارم بازیکنان تیم ملی آن انگیزه و اعتمادبه‌نفس لازمه را داشته باشند که بتوانند با اقتدار در این مسابقات شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران