نیمه دوم جدال بلژیک و سوئد در زمانی دیگر برگزار می شود
نیمه دوم جدال بلژیک و سوئد در زمانی دیگر برگزار می شود

نیمه دوم بازی تیم‌های ملی سوئد و بلژیک به دلیل حادثه تروریستی دلخراش بیرون استادیوم شهر بروکسل که منجر به کشته شدن دو طرفدار تیم ملی سوئد شد، برگزار نشد و بازی با توافق هر دو تیم نیمه تمام ماند. پلیس سوئد امروز مضنون به این عمل را در درگیری در یک کافه در بروکسل […]

- نیمه دوم جدال بلژیک و سوئد در زمانی دیگر برگزار می شود

نیمه دوم بازی تیم‌های ملی سوئد و بلژیک به دلیل حادثه تروریستی دلخراش بیرون استادیوم شهر بروکسل که منجر به کشته شدن دو طرفدار تیم ملی سوئد شد، برگزار نشد و بازی با توافق هر دو تیم نیمه تمام ماند. پلیس سوئد امروز مضنون به این عمل را در درگیری در یک کافه در بروکسل به ضرب گلوله کشت.

با وجود جدی بودن و تلخ بودن شرایط، ممکن است مطابق قوانین فیفا، ادامه این بازی الزامی باشد. ویکتور لیندلوف، مدافع سوئد و منچستریونایتد گفت: دلیلی برای پایان بازی وجود ندارد، زیرا بلژیک قبلاً به یورو ۲۰۲۴ راه یافته است و سوئد نمی‌تواند به این مسابقات در آلمان راه پیدا کند. 

زمانی که بازی متوقف شد، نتیجه ۱-۱ بود. ویکتور گیوکرس در دقیقه ۱۵ سوئد را پیش انداخت، اما روملو لوکاکو درست بعد از نیم ساعت بازی را به تساوی کشاند. اما مقررات یوفا به این معنی است که سوئد ممکن است چاره‌ای جز بازگشت به بروکسل و تکمیل بازی در تاریخی که متعاقبا اعلام می‌شود، نداشته باشد. ماده ۲۹ قوانین یوفا برای مسابقات قهرمانی اروپا، در مورد “تجدید زمان مسابقات” این موضوع را کاملاً روشن می‌کند.

در این ماده قانونی آمده است: اگر یک مسابقه نتواند شروع شود یا نتواند به اتمام برسد، زمان کامل یا باقیمانده بازی، به طور معمول، بدون هرگونه اقدامات انضباطی احتمالی، در روز بعد برگزار می‌شود. اگر یک مسابقه را نتوان در روز بعد برنامه ریزی کرد، یوفا تاریخ جدیدی را در طول یا تا حد امکان نزدیک به پنجره فیفادی مربوطه تعیین می‌کند. 

باشگاه خبرنگاران