به گزارش زیرنویس، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای به ائمه جمعه کشورهای اسلامی با ذکر آیه «وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیرًا [نساء ۷۵] چرا در راه […]

به گزارش زیرنویس، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای به ائمه جمعه کشورهای اسلامی با ذکر آیه «وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْیَهِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیرًا [نساء ۷۵] چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید!؟ همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما!» نوشت: جنایت بی‌سابقه و حمله وحشیانه ارتش تروریست صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه که در پی سلسله جنایات ۷۵ساله رژیم ضدانسانی صهیونیستی رقم خورد؛ وحشیانه ترین جنایات قرن را پیش روی جهانیان قرارداد و همگان را در بهت وحیرت فروبرده است. این فاجعه بزرگ که به شهادت بیش از هزار نفر از مردم بی پناه خصوصا کودکان و زنان منجر شده است، نصاب جنایات ضدبشری را جابجا کرده و با وضوح تمام از ذات خبیث وحیوانی تروریستهای صهیونیست رونمایی کرده است.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: تردیدی نیست که این جنایت فوق تصور و بهت برانگیز کاملا حساب شده و برنامه‌ریزی شده و با چراغ سبز آمریکای جهانخوار و حامیان اروپایی رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست. ورود مقامات آمریکایی و اروپایی به فلسطین اشغالی و حضور رئیس جمهور دولت تروریستی آمریکا در کنار دولت دیوانگانِ صهیونیست، به فرموده امام خامنه ای؛ نشانه روشنی از هدایت میدانی این جنایات توسط آمریکای جهانخوار با صحنه گردانی لابی صهیونیسم است که مستقیما زنان و کودکان راهدف گرفته است تا رشد و زایش مقاومت را در آینده متوقف سازد و مسیر زایش جهاد برای زوال صهیونیسم را سدّ سازد درحالیکه «و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین»

این بیانیه تاکید کرد: متاسفانه مواجهه ضعیف و منفعلانه سران و دولتهای اسلامی و تاخیر سئوال برانگیز آنها در تشکیل اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی و اکتفاکردن به بیانیه‌های کم خاصیت و کم اثر موجب جرات و جسارت دشمن صهیونیستی شده است.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: در این میان انتظار اصلی مسلمانان جهان ازعالمان دینی و هدایتگران عرصه روشنگری است که به پاخیزند و ندای رسای پیشوای احرار حضرت علی علیه‌السلام را باگوش جان شنیده و اجابت کنند آنجا که فرمود: وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَی الْعُلَماءِ اَنْ لا یُقارّوا عَلی کِظَّهِ ظالِم، وَ لا سَغَبِ مَظْلوم

این بیانیه پرسید که آیا زمان قیام و خیزش ملتهای اسلامی به رهبری علمای اسلامی فرا نرسیده است!؟ آیا زمان آن نیست که آزادی فلسطین و محو غده سرطانی صهیونیسم تبدیل به مطالبه عمومی مسلمانان گردد؟

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه ایران اسلامی با دلی سرشار از اندوه و قلب‌هایی مالامال از بغض و نفرت از استکبار جهانی و صهیونیستهای خبیث، امامان جمعه ارجمند جهان اسلام بخصوص ائمه جمعه محترم پایتخت‌های کشورهای اسلامی و عموم روحانیان آزاده وبیدار بلاد اسلامی را به اتخاذ مواضع روشن و صریح و اقدامات عملی و موثر برای تنبیه متجاوزان پلید صهیونیست فرا می‌خواند.

این بیانیه تاکید کرد: براین باوریم که تلاشهای جنایتکارانه دولت جعلی صهیونیسم، که پاسخ مذبوحانه و از سر استیصال برای جبران شکست راهبردی وبی نظیر خود از طوفان ظلم سوز الاقصی است و زوال محتوم رژیم غاصب صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید. سلام خدا برمردم مسلمان و مقاوم فلسطین و بر مردم مظلوم و مقاوم غزه وشهیدان و مجروحان حوادث اخیر، درود خدا بر مجاهدان و رزمندگان غیور فلسطین که پرچمدار عزت و غیرت و طلایه داران شکست نهایی صهیونیسم هستند.

اشغالگران صهیونیست روز سه شنبه در اقدامی جنایتکارانه با بمباران بیمارستان المعمدانی غزه ۱۰۰۰ فلسطینی را به شهادت رساندند.

از آغاز عملیات طوفان الاقصی در پانزدهم مهرماه تا این لحظه، شمار شهدای غزه به ۳۴۷۸ نفر و تعداد مجروحان ۱۲۰۶۵ تن رسیده است.

منبع خبر: رکنـا