به گزارش زیرنویس، سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه ، جنایت در بیمارستان المعمدانی را «ورای تصورات» توصیف کرد و گفت: همه جا پر از جسد است. قطعات بدن، اجساد تکه پاره، اجساد بدون سر، دست و پا همه جا پیدا می‌شود. این کشتاری بود که نظیر آن در جایی دیده نشده است. وی در ادامه […]

به گزارش زیرنویس، سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه ، جنایت در بیمارستان المعمدانی را «ورای تصورات» توصیف کرد و گفت: همه جا پر از جسد است. قطعات بدن، اجساد تکه پاره، اجساد بدون سر، دست و پا همه جا پیدا می‌شود. این کشتاری بود که نظیر آن در جایی دیده نشده است.

وی در ادامه عنوان کرد که سازمان‌های امداد و نجات با استفاده از آمبولانس «تنها توانایی جا به جایی همزمان سه الی چهار نفر را دارند».

این سخنگو گفت که کمبود سوخت باعث شد تا توانایی این سازمان در پاسخ به حادثه انجام گرفته به شدت با مشکل دچار شود و ممکن است منجر به «کشتاری دیگر» شود.

وی گفت: سازمان دفاع مدنی در موقعیت بدی قرار دارد و با یک فاجعه دست و پنجه نرم می‌کند. سوخت نیز در حال اتمام است. وسایل نقلیه و ماشینی با سوخت فعالیت می‌کنند و بدون آن‌ها ممکن است با کشتاری دیگر رو به رو شویم؛ چراکه نمی‌توانیم زخمی‌ها و کشته شدگان را به بیمارستان ببریم.

وزارت بهداشت غزه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد و طبق برآوردهای اولیه، بیش از ۵۰۰ تن از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به این بیمارستان به شهادت رسیدند.

 نتانیاهو، مدعی است که ارتش این رژیم در جنایت بیمارستان غزه دخالتی نداشته و تلاش کرد تا این بمباران را به گردن نیروهای مقاومت فلسطینی بیندازد که با عملیات طوفان الاقصی، صهیونیست‌ها را به زانو درآورده‌اند.

این در حالی است که پس از این جنایت، یکی از افراد رسانه‌ای نزدیک به نتانیاهو در شبکه اجتماعی ایکس از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به این بیمارستان خبر داد اما دقایقی بعد، آن را حذف کرد.

کارشناسان نظامی نیز می گویند گروه‌های فلسطینی موشکی را در اختیار ندارند که بتواند چنین حجمی از تخریب و تلفات را ایجاد کند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی حملات هوایی سنگینی علیه نوار غزه انجام داده و بسیاری از ساختمان‌ها را با خاک یکسان کرده است؛ حملاتی که به آوارگی بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این منطقه منجر شده است و در جنایتی تازه هم کشتار بیمارستان المعمدانی را به راه انداخته است.

منبع خبر: رکنـا