رقابت‌های مهم لیگ برتر پس از ۲ هفته تعطیلی
رقابت‌های مهم لیگ برتر پس از ۲ هفته تعطیلی

هفته ششم لیگ برتر در حالی پیگیری خواهد شد که تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر بعد از نزدیک به دو هفته تعطیلی به مصاف هم خواهند رفت.

 

 

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، هفته ششم لیگ برتر در حالی پیگیری خواهد شد که تیم های حاضر در لیگ‌برتر بعد از نزدیک به دو هفته تعطیلی به مصاف هم خواهند رفت و در این میان نکات جالب توجه کسر تک‌امتیازی سرخپوشان تهرانی بود که آنها راه به رتبه دوم جدول و پایین‌تر از همتا و رقیب همیشگی تهرانی فرستاد. حضور دو تیم پرهوادار تهرانی و همچنین تراکتور در حال حاضر در بالای جدول نوید هفته‌های دیدنی‌ و مهیج‌تر را به فوتبال داخلی ما می‌دهد.

بحرانی‌ترین پرسپولیس در مقابل پیکان؛

پس از مدتها کشمکش در نهایت مقرر شد این دو تیم در قزوین به مصاف هم بروند اما نکته جالبتر که در بین تمام تیم‌های لیگ برتر، یکی از عجیب‌ترین بحران‌های سالهای اخیر را پرسپولیسی‌ها از لحاظ مصدومیت و محرومیت تجربه می‌کنند.

از محرومیت گولیسیانی به دلایل مالیاتی گرفته تا مصدومیت مرتضی‌پورعلی‌گنجی در بازی در مقابل قطر و همچنین مصدومیت‌های سریالی بازیکنان  این تیم نظیر علیرضا خدادای، یاسین‌سلمانی، مهدی‌ترابی،وحیدامیری و میلادسرلک و همچنین خستگی علیرضابیرانوند و محمدحسین کنعانی‌زادگان پرسپولیس نزدیک به ده بازیکن خود را  به دلایل متعدد بالا در اختیار ندارد.

این در حالی است که قطعا آنها به سه امتیاز بازی برای ماندن در کورس صدر جدول می‌اندیشند و این خود می‌تواتد چالشهای زیادی را برای این تیم در این بازی ایجاد کند. از طرفی پیکانی‌ها هم که فعلا با رسول‌خطیبی در کمر حدول هستند قطعا می‌خواهند با گرفتن سه امتیاز این بازی هم شایستگی‌های خود را به رخ بکشند و هم در جدول چند پله‌ای صعود کنند. پیکانی‌ها با شش امتیاز از شش بازی در رتبه نهم جدول قرار دارند.

استقلال_هوادار؛

تقابل دو سرمربی که در فصول قبل چالش‌هایی را با هم داشتند به نوبه خود می‌توان جالب توجه باشد.خصوصاً که حالا استقلال با دوازده امتیاز در صدر جدول هستند و نمی‌خواهند قافیه را ببازند. از طرفی حالا در این تیم ظاهرا صلح و صفا بین مدیرعامل و سرمربی برقرار است و بهانه‌ای برای از دست دادن امتیاز شاید وجود نداشته باشد.

تنها دغدغه استقلالی‌ها عدم ثبت قرارداد بازیکن خارجی تازه وارد آنهااست که نمی تواند در این بازی آنها را همراهمی کند.اما محمودفکری با هوادار از شش بازی تنها پنج امتیاز را کسب نموده است در رده یازدهم جدول قرار دارد، بنابراین محمودفکری نگو بازیکنان این تیم به دنبال سه امتیاز این بازی هستند تابا شکست استقلال شخصیت تیمی خود را تقویت کنند و هم خود را به اواسط جدول برسانند. هوادار در حال حاضر در رده یازدهم جدول است و قطعا نمی‌خواهد با از دست دادن امتیاز خود را همچنان در پایین جدول ببینند.

فولاد_ استقلال‌خوزستان؛

دربی شهر اهواز در حالی برگزار خواهد شد که این دو تیم حداقل از بُعد امتیاز شرایط مناسبی ندارند. آبی‌پوشان خوزستانی با تنها یک امتیاز از شش بازی در انتهای جدول جا خوش کرده‌اند و فولادی‌ها هم با سه امتیاز دو پله بالاتر ایستاده‌اند. تنها نکته جالب توجه حضور مارتینز مربی خارجی فولادخوزستان است که در اولین بازی خود توانست سه امتیاز را کسب نماید و برای ادامه کار نیاز به بردهای بیشتر برای برون رفت از این شرایط سخت به همراه فولاد دارد، مسئله‌ای که آبی‌پوشان خوزستانی هم به آن مبتلا هستند و نیاز مبرم به این سه امتیاز بازی دارند همین مسئله شرایط حساسی را برای دربی خوزستانی‌ها ایجاد کرده است.

صنعت‌نفت‌آبادان_ ملوان؛

جدال جنوب و شمال کشور را می‌توان در کل رقابت تکنیک با قدرت دانست. از آنجاییکه ملوانی‌ها از شش بازی ده امتیاز را کسب کرده‌اند قطعا در آبادان هم به دنبال برد خواهند بود تا جایگاه مناسبی را که در اختیار دارند از دست ندهند. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد مهدی‌تارتار که یکی از معدود مربیان غیربومی انزلی‌چی‌ها است این فصل در این شهر نتایج مناسبی بگیرد اما تارتار و شاگردان او نشان دادند حداقل در کوتاه مدت توانایی کارهای بزرگ را دارند.

از طرفی برزیلی‌های آبادان با عبدالله ویسی روزهای سختی را در حال گذراندن هستند با پنج بازی و چهار امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارند و سه امتیاز بازیهای خانگی می‌تواند برای این تیم حیاتی باشند چرا که آنها برای فرار از این شرایط باید در هفته‌های دیگر با تیمهای مستقیم بازی کنند و اینکار را برای آنها سخت می‌کند.
ذوب‌آهن_ مس‌رفسنجان؛جدال صنعتی‌ها در اصفهان نکات جالب‌توجه زیادی را دارد از روبرو شدن محمدربیعی مربی فصول قبل مس‌رفسنجان با تیم قبل خود گرفته تا رقابت ذوبی‌ها با رقیب همشهری خود در جدول که با یک بازی کمتر و هم‌امتیاز با آنها در رتبه بالاتر آنها ایستاده است. ذوب‌آهن با شش بازی و یازده امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد. از طرفی مس‌رفسنجان با شش بازی و تنها پنج امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد و خطر قعرنشینی آنها را شدیدا تهدید می‌کند.

از این رو ساکت الهامی قطعا نمی‌خواهد بدون امتیاز از این بازی خارج شود تا بتواند در هفته‌های آتی به رتبه‌های بالاتر جدول هم نیم‌نگاهی داشته باشد.


تراکتور_ شمس‌آذر؛

تراکتوری‌ها که با پاکو‌خمز شروع ناامیدکننده‌ای را داشتند اما حالا با توانستند رتبه سوم جدول را مال خود کنند و هم امتیاز با استقلال و پرسپولیس با یک بازی بیشتردر رتبه سوم بایستند به دنبال همین سیرصعودی خود هستند تا با سه امتیاز ا ین بازی خود را همچنان در جمع مدعیان اصلی بالای جدول قرار دهند.

اما قزوینی‌ها با سعیددقیقی که خود یکی از قدیمی‌های  تراکتور است توانستند با برد در چند بازی در نهایت امتیازات منفی ابتدای فصل را پشت‌سر بگذراند و حالا در جدول با یک امتیاز بالاتر از استقلال خوزستان در رده پانزدهم قرار بگیرند. شاید اگر امتیازات منفی این تیم نبود قطعا شاگردان دقیقی در میانه جدول حضور داشتند. در هر صورت شمس‌آذر که اولین فصل حضور خود را در لیگ‌برتر تجربه می‌کند برای حفظ تیم خود و شخصیت لیگ‌برتر پیدا کردند به دنبال کسب نتایج آبرومندانه است.

 

منبع: ایسـنا