جلادهای رسانه‌ای پرتغال علیه طارمی/ مدیر پورتو پشت مهاجم ایرانی درآمد
جلادهای رسانه‌ای پرتغال علیه طارمی/ مدیر پورتو پشت مهاجم ایرانی درآمد

مدیر تولید محتوای بخش رسانه ای باشگاه پورتو می گوید که هجمه ها علیه طارمی روی تصمیمات تیم داوری اثر گذاشته است

 

به گزارش زیرنویس، دیوگو فاریا، مدیر تولید محتوای بخش رسانه ای باشگاه پورتو مهمان یکی از برنامه های شبکه رسمی این باشگاه بود. او در بخشی از این برنامه به صحبت درخصوص مهدی طارمی و هجمه های ناجوانمرانه ای که علیه این بازیکن شکل گرفته به صحبت پرداخت.

فاریا در برنامه یونیورسو پورتو دا بانکدا گفت: «مکالمات اتاق VAR منتشر شده که نشان دهنده اثرات آزاد و اذیت مهدی طارمی طی چند سال اخیر و از سوی هواداران رقبا است.»

صحبت های فاریا به دیدار پورتو مقابل آروکا برمیگردد. جایی که داور ابتدا خطای پنالتی به روی طارمی را اعلام کرد اما پس از اینکه توسط کمک داور ویدویی به کنار زمین فراخوانده شد تا صحنه را مورد بازبینی قرار دهد، مشخص شد ارتباط با اتاق VAR قطع شده و داور بازی بدون بررسی صحنه و تنها از طریق تماس تلفنی با کمک داور ویدیویی، تصمیم خود را تغییر داد.

حالا نیز مکالمات اتاق VAR با داور مسابقه در آن بازی منتشر شده است. جایی که داور ویدیویی می‌گوید: «آنچه که درون محوطه جریمه اتفاق می‌افتد این است که یک سانتر توسط بازیکن پورتو صورت می گیرد و پیش از آنکه توپ به آن نقطه برسد، بین بازیکن آروکا و طارمی برخوردی صورت می گیرد. طارمی پیش از رسیدن توپ، شبیه سازی را آغاز کرده است.»

فاریا نسبت به نوع صحبت های کمک داور ویدیویی معترض است و می گوید این آزار و اذیت های طارمی و شکنجه های سیستماتیک او، «توسط مطبوعات لیسبون و رسانه‌هایی که دشمن باشگاه پورتو هستند، تبلیغ می‌شود».

او همچنین به صحبت درباره اظهارنظر عجیب کارلوس خاویر، پیشکسوت باشگاه اسپورتینگ درباره طارمی پرداخت و گفت: «آنچه خطرناک است، اظهارات کارلوس خاویر است که تقریباً سه هفته پیش صورت گرفت و حمله نژادپرستانه ای به طارمی بود. موضوع هنوز خاموش نشده است زیرا آنها سعی دارند اوضاع را تغییر دهند و جلادها را قربانی نشان دهند و از قربانی، یک جلاد بسازند. وسط این داستان، طارمی قربانی شده است.»

مدیر تولید محتوای بخش رسانه ای باشگاه پورتو می گوید: «یک سری از افراد هستند که از موضوعات مختلف برای حمله به طارمی، حمله به پورتو، حمله به رئیس‌ باشگاه، پینتو دا کاستا استفاده می‌کنند، مانند متن ژائو بونزینیو که از کارلوس خاویر تمجید و تحسین می کند! او در یادداشتش از طارمی انتقاد می کند.»

فاریا در پایان گفت: «آنها از طارمی به خاطر خطایی که به گفته اکثر کارشناسان داوری مشخص بود، انتقاد می کنند. وگرنه آن صحنه نیز مثل همه پنالتی هایی بود که برای تیم های دیگر اعلام می شود. طارمی قبلا به خاطر ضربه پنالتی از زمین اخراج شده بود، ما نمی توانیم این را فراموش کنیم.»

منبع: خبـر ورزشی