به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، «محمد فتیانی» سخنگوی سازمان هلال احمر فلسطین در گفت‌وگوی تلفنی با کانال تلویزیونی «الأولی» اعلام کرد که پس از بمباران‌های پی در پی اخیر رژیم صهیونیستی، اوضاع بهداشتی در نوار غزه در وضعیت هولناک و ناگواری قرار گرفته است. محمد فتیانی افزود: آنچه هم‌اکنون امروز […]

به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، «محمد فتیانی» سخنگوی سازمان هلال احمر فلسطین در گفت‌وگوی تلفنی با کانال تلویزیونی «الأولی» اعلام کرد که پس از بمباران‌های پی در پی اخیر رژیم صهیونیستی، اوضاع بهداشتی در نوار غزه در وضعیت هولناک و ناگواری قرار گرفته است.

محمد فتیانی افزود: آنچه هم‌اکنون امروز پس از جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی شاهد هستیم، بمباران عامدانه محوطه و اطراف بیمارستان «القدس» وابسته به سازمان هلال احمر فلسطین از سوی صهیونیست‌ها است؛ این بیمارستان آکنده از مجروحان و شهدا و آوارگان است.

در همین ارتباط، رسانه‌های فلسطینی گزارش می‌دهند که دشمن صهیونیستی چندین ساختمان مسکونی را در خیابان‌های اصلی اطراف بیمارستان القدس هدف قرار داده است.

در نتیجه این بمباران‌ها ترکش‌هایی به ساختمان اصلی بیمارستان که حدود ۸۰۰۰ نفر از افراد آواره و بی‌سرپناه نیز همراه با کادر بیمارستان در آنجا حضور دارند، اصابت کرده است.

سخنگوی سازمان هلال احمر فلسطین گفت: بیمارستان القدس هم‌اکنون ۸۰۰۰ هزار بیمار، آواره و مجروح را در خود جای داده است و امیدواریم مشابه جنایت دیروز بمباران بیمارستان المعمدانی برای این بیمارستان رخ ندهد. باید حمایتی فوری از افراد غیرنظامی و کادر بیمارستان انجام گیرد.

رژیم صهیونیستی شب گذشته (سه‌شنبه، ۱۷ اکتبر) بیمارستان المعمدانی را که چهار هزار نفر از جمله بیماران و پزشکان و آوارگان فلسطینی را در خود جای داده بود، هدف قرار داد و بر اساس آمار رسمی موجب شهادت دست‌کم ۵۰۰ نفر شد. برخی آمار رسمی شمار شهدای این جنایت را بیش از هزار نفر اعلام می‌کنند.

منبع: مـهر