به گزارش زیرنویس به نقل از القدس العربی، پایگاه آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی با اشاره به چکیده پیام نشست محرمانه یک ساعته جو بایدن، با بنیامین نتانیاهو پیش از ترک این رژیم فاش ساخت: بایدن از تل آیو دو حرف شنید؛ جنگ غزه زمان‌بر است و نگران کاهش حمایت متحدان خود در برابر نیروهای مقاومت […]

به گزارش زیرنویس به نقل از القدس العربی، پایگاه آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی با اشاره به چکیده پیام نشست محرمانه یک ساعته جو بایدن، با بنیامین نتانیاهو پیش از ترک این رژیم فاش ساخت: بایدن از تل آیو دو حرف شنید؛ جنگ غزه زمان‌بر است و نگران کاهش حمایت متحدان خود در برابر نیروهای مقاومت هستیم.

به گواه آکسیوس، مهم‌ترین نگرانی اسرائیل، کاهش حمایت آمریکا از تل آویو در برابر نیروهای مقاومت بود.

در این نشست، جو بایدن در حالی که به شدت از ورود مستقیم حزب الله به جنگ نگران بود، از اعضای کابینه جنگی اسرائیل از تنش مرزی اخیر میان اسرائیل و حزب الله پس از عملیات طوفان الاقصی پرس‌وجو کرد و خواستار اطلاع از برنامه آتی کابینه نتانیاهو پس از فروکش کردن جنگ غزه شد.

به گزارش آکسیوس، سران کابینه جنگی اسرائیل در پاسخ به پرسش جو بایدن اعلام کردند که کماکان برنامه‌ای برای مرحله پسا جنگ ندارند و فعلاً عزم خود را بر بمباران مواضع حماس پس از شروع عملیات طوفان الاقصی متمرکز کرده‌اند.

رییس جمهور آمریکا در این نشست از مقامات تل آویو خواست که از خشونت بیشتر جلوگیری کنند و بر خلاف خطاهای آمریکا در حمله به عراق، به اهداف خود تمرکز کنند.

به نوشته آکسیوس، بنی گانتس که رابطه نزدیکی با تیم بایدن دارد، در جریان نشست با رییس جمهور آمریکا از وی خواست که برای نابودی حماس واشنگتن حمایت خود را بیش از پیش از اسرائیل نشان دهد، زیرا تل آویو برای از بین بردن تشکیلات حماس به زمان طولانی نیاز دارد.

در نشست محرمانه بایدن و سران تل آویو، رییس جمهور آمریکا با اعلام حمایت از اسرائیل تاکید کرد که بایستی اسرائیل با وضع کمک‌های انسانی به غزه جامعه جهانی را با خود همراه کند تا به تدریج برنامه نابودی حماس عملیاتی شود.

آکسیوس فاش ساخت که یکی از محورهای مذاکراتی نتانیاهو با بایدن مساله درخواست کمک نظامی بی‌سابقه ۱۰ میلیارد دلاری از واشنگتن به تل آویو بود که بایستی کنگره تأیید کند.

گفتنی است بایدن پس از عزیمت به واشنگتن، شامگاه پنجشنبه درباره جنگ غزه و اوکراین و بسته‌های کمک مالی به آنها صحبت خواهد کرد.

به نوشته آکسیوس، بنیامین نتانیاهو بلافاصله پس از عزیمت بایدن با صدور بیانیه اعلام کرد که نشست دو جانبه با توافقاتی که طی آن حاصل شد، اسرائیل را به ادامه جنگ علیه حماس مصمم‌تر کند.

منبع: مـهر