دوراهی بزرگ پیش روی ایلان ماسک/ توییتر اروپا را ترک می‌کند؟
دوراهی بزرگ پیش روی ایلان ماسک/ توییتر اروپا را ترک می‌کند؟

دیجیاتو نوشت: شبکه اجتماعی ایکس به‌دلیل مدیریت محتوای مضر و نامناسب خود بارها در اروپا با موانع نظارتی مواجه شده است و حالا در گزارش جدیدی گفته شده که ایلان ماسک برای حل این مشکل، گزینه کنار گذاشتن ایکس از منطقه را در نظر دارد.

 

به گزارش زیرنویس، اینسایدر در گزارش جدید خود به نقل از منابع آشنا با این شرکت توضیح می‌دهد که ایلان ماسک از اینکه ایکس مجبور است از قانون خدمات دیجیتال در اروپا پیروی کند، ناامید شده است. به گفته این منبع، ماسک که یک سال پیش ایکس (توییتر آن زمان) را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، گزینه حذف دسترسی برنامه در منطقه یا مسدودکردن دسترسی کاربران اتحادیه اروپا به آن را در نظر دارد.

درست مانند روشی که متا پیاده‌سازی کرده است و در حال حاضر کاربران اروپا از شبکه اجتماعی جدید Threads نمی‌توانند استفاده کنند.

مشکلات ایکس با قانون خدمات دیجیتال (DSA)

قانون خدمات دیجیتال (DSA) در ماه آگوست اجرایی شد و پلتفرم‌های آنلاین بزرگ مانند ایکس را مجبور می‌کند تا سیستم‌های شفافی برای نحوه مدیریت و حذف اطلاعات نادرست، گمراه‌کننده و مضر ارائه کنند. با توجه به اینکه در حال حاضر اطلاعات نادرست زیادی درباره موضوعات روز جهان در ایکس منتشر می‌شود، این پلتفرم احتمالاً DSA را نقض می‌کند.

 

«تیری برتون»، کمیسر اتحادیه اروپا هفته گذشته گفت که این کمیسیون رسماً «در حال بررسی مطابقت ایکس» با قانون جدید است و از این شبکه اجتماعی درخواست کرده تا اطلاعات دقیقی در مورد اقدامات خود برای کاهش و حذف اطلاعات مضر ارائه کند.

در صورتی که مشخص شود ایکس از قوانین DSA پیروی نمی‌کند، این شرکت ممکن است با جریمه نقدی روبرو شود، زیرا براساس قانون خدمات دیجیتال، کمیسیون اروپا می‌تواند برای شرکت‌های خاطی «جریمه‌های دوره‌ای» یا جریمه‌هایی به‌اندازه ۶ درصد از درآمد جهانی آن شرکت ثبت کند.

همچنین این گزارش در حالی منتشر شده که اخیراً گفته شده بود استرالیا شبکه اجتماعی ایکس را به‌خاطر عدم شفافیت در سیاست‌ها ۳۸۰ هزار دلار جریمه کرده است.

 

منبع: خبـرآنلاین