ورود سر جیم رتکلیف به اولدترافورد با توجه به سابقه‌ای که این میلیاردر بریتانیایی در اخراج مربیان «نیس» دارد، می‌تواند برای اریک تن‌هاخ دردسر ایجاد کند. این مربی هلندی در این فصل شروعی شوکه‌کننده داشت اما باید شرایط را تحت نظر رتکلیف که بخشی از سهام منچستریونایتد را خریداری کرده، تغییر دهد. رتکلیف ۷۰ ساله […]

- مالک جدید می‌آید؛ سرمربی اخراج خواهد شد؟

ورود سر جیم رتکلیف به اولدترافورد با توجه به سابقه‌ای که این میلیاردر بریتانیایی در اخراج مربیان «نیس» دارد، می‌تواند برای اریک تن‌هاخ دردسر ایجاد کند. این مربی هلندی در این فصل شروعی شوکه‌کننده داشت اما باید شرایط را تحت نظر رتکلیف که بخشی از سهام منچستریونایتد را خریداری کرده، تغییر دهد.

رتکلیف ۷۰ ساله پس از پیشنهاد ۱.۳ میلیارد پوندی برای خرید ۲۵ درصد از سهام باشگاه، به عنوان مالک رسمی سهام خرد منچستریونایتد شناخته می‌شود. بنیانگذار کمپانی پتروشیمی اینئوس تجربه زیادی در اداره سازمان‌های ورزشی از جمله دوچرخه‌سواری، راگبی و فرمول یک دارد. یونایتد اولین تیم فوتبالی نیست که این میلیاردر بریتانیایی تحت اختیار گرفته است. او در سال ۲۰۱۹ مالکیت تیم نیس فرانسه را بر عهده گرفت و سابقه زیادی در اخراج مربیان در ریویرای فرانسه دارد.

سختگیری‌های او در مورد مربیان جایگاه شغلی تن‌هاخ را به خطر انداخته زیرا این مربی هلندی بدترین شروع فصل باشگاه را در ۳۷ سال گذشته رقم زده است. شیاطین سرخ در ۵ بازی از ۸ بازی اول خود شکست خوردند و همچنین دو شکست در لیگ قهرمانان اروپا از بایرن مونیخ و گالاتاسرای متحمل شدند. و با توجه به اینکه ثروتمندترین مرد بریتانیا باید در مورد وضعیت تصمیم بگیرد، آینده مربی هلندی در اولدترافورد نامشخص است.

از زمان مالکیت نیس در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹، غول‌های فرانسوی پنج مربی را برکنار کردند، به طور متوسط بیش از یک اخراج در هر فصل. زمانی که رتکلیف در تابستان ۲۰۱۹ تیم لیگ ۱ را از «چین لی» سرمایه‌گذار چینی-آمریکایی خریداری کرد، پاتریک ویرا همچنان سرمربی بود اما پنج شکست متوالی منجر به اخراج او در دسامبر ۲۰۲۰ شد. جانشین اسطوره آرسنال، آدریان اورسیای رومانیایی، شش ماه پس از به عهده گرفتن سمت مربیگری در آلیانز ریویرا اخراج شد.

کریستوف گالتیه که سه بار به عنوان بهترین مربی سال لیگ ۱ انتخاب شد، نفر بعدی بود و تنها سرمربی در زمان تصاحب رتکلیف است که به اختیار خود باشگاه را ترک کرد. موفقیت این مربی فرانسوی در کمک به نیس برای رسیدن به جمع پنج تیم برتر نظر پاری‌سن‌ژرمن را به خود جلب کرد و او را به خدمت گرفتند. هم لوسین فاور و هم مربی موقت دیدیه دیگارد هر کدام حدود شش ماه دوام آوردند و بعد اخراج شدند.

واضح است که رتکلیف از گرفتن تصمیمات سخت نمی‌ترسد و با توجه به اینکه او از طرفداران پر و پا قرص منچستریونایتد است، جایگاه تن‌هاخ به هیچ وجه امن نیست. مربی هلندی اگر بخواهد در اولدترافورد به کار خود ادامه دهد، باید نتیجه گرفتن را شروع کند.

دیدار بعدی یونایتد در روز شنبه ۲۱ اکتبر در برامال لین و مصاف با شفیلدیونایتد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی